Circuitele, vacantele exotice si sejururile de vara au fost cele mai cautate vacante la Targul de Turism al Romaniei care s-a desfasurat in perioada 21 - 24 februarie, la Romexpo. Valoarea medie a unei rezervari a depasit 600 de euro/persoana.

Operatorul de chartere Christian Tour a inregistrat vanzari de 4 milioane de euro in cele patru zile ale Targului de Turism al Romaniei, cu 30% mai mult fata de editia din primavara anului trecut. Reducerile Early Booking de pana la 50%, cumulate cu ofertele create special pentru targ, au adus companiei peste 9.000 de cumparatori la standul agentiei si in sediile din tara, care si-au rezervat, in principal, un sejur pentru sezonul estival 2019, dar au cumparat si vacante de Paste si 1 Mai. Costul mediu al unui pachet turistic a fost de circa 430 de euro de persoana.

In ceea ce priveste destinatiile externe preferate de romani, cele mai multe rezervari s-au facut in Grecia, peste 3.300 de persoane achizitionandu-si vacante intr-o statiune elena. Pe locul secund in topul destinatiilor preferate de vizitatorii Targului de Turism a fost Turcia, in special statiunea Antalya, preferata mai ales de familiile cu copii. Topul trei al destinatiilor solicitate de romani in cele patru zile este completat de Egipt, catre care Christian Tour va opera in acest sezon sapte avioane charter pe saptamana, cu plecare din Bucuresti, Cluj-Napoca, Oradea, Timisoara si Iasi.

Cele mai scumpe pachete cumparate pe durata targului au fost in Hurghada (Egipt), unde un grup de 19 persoane a platit aproape 13.400 de euro pentru un sejur, si in Tarile Nordice, unde un grup de 12 persoane a achitat peste 12.400 de euro pentru un circuit.

In ceea ce priveste destinatiile exotice, cele mai cautate pachete pe durata targului au fost sejururile de 7 nopti, in regim all inclusive, in Punta Cana (Republica Domnicana), iar printre destinatiile noi cerute de turisti s-au numarat Jamaica si Cuba.

"Tinand cont de tarifele foarte bune, Punta Cana are toate sansele sa devina noua Antalye. Turistii sunt extrem de incantati de conditiile pe care le gasesc in hotelurile de 4 si 5 stele, de meniurile din restaurante care includ fructe de mare, peste, fructe exotice, de plaje si de activitatile la care pot lua parte", a declarat Cristian Pandel, actionarul principal al companiei Christian Tour.

Si destinatiile interne au fost cautate de turistii romani. Cei care au cumparat vacante zilele acestea s-au orientat in special spre litoralul romanesc, unde Mamaia si Eforie Nord au fost cele mai solicitate statiuni, si zona balneara. Multi dintre vizitatorii standului s-au prezentat cu tichete de vacanta.

Toate aceste cifre confirma faptul ca romanii calatoresc din ce in ce mai mult, au prins gustul vacantelor atat in tara, cat si peste granite. Calatoriile fac parte din viata noastra mai mult decat in orice alt secol, pentru ca vacanta nu mai este si nu trebuie sa fie un lux, ci o necesitate; de aceea ofertele create de Christian Tour pentru Targul de Turism au fost gandite in asa fel incat sa fie accesibile unui numar cat mai mare de vizitatori

Cristian Pandel, Christian Tour

TUI TravelCenter a vandut in cadrul Targului de Turism al Romaniei cu 20% mai multe vacante decat la editia de anul trecut, insa vanzarile online de sejururi de pe perioada targului au crescut de trei ori.

In cadrul targului, TUI TravelCenter a inregistrat vanzari de 1,2 milioane de euro, iar in agentii si pe siteul www.tui-travelcenter.ro, in aceeasi perioada de 4 zile, a vandut de 1,5 milioane de euro.

Din suma totala, 17% au reprezentat vanzarile online. "

Am constatat crestere puternica a numarului de rezervari online in perioada targului. Din ce in ce mai multi romani prefera sa cumpere de acasa vacantele, beneficiind de discounturile foarte mari din perioada targului. Cu doar cativa ani in urma, procentul celor care cumparau online era mult mai mic.

Cosmin Marinof, directorul de vanzari al TUI TravelCenter

Cele mai cautate destinatii la targul de turism au fost Turcia, Grecia, Romania, Bulgaria, dar si destinatiile exotice, dintre care s-a remarcat Bali. In acest an s-a resimtit un plus adus de voucherele de vacanta, ceea ce face ca destinatiile interne sa se caute din ce in ce mai bine, mai ales ca in ultimii ani oamenii incep sa aiba mai mult de o vacanta pe an, una in tara si alta in strainatate. Valoarea medie a pachetelor vandute la targ a fost de 500 de euro, conform comunicatului TUI.

Pentru Paralela 45, circuitele si sejururile de vara au fost cele mai cautate vacante in perioada Targului de Turism, la stand, online, in agentiile proprii ale turoperatorului si in peste 2.500 de agentii partenere. Valoarea totala a vanzarilor in aceste zile a ajuns la 1,8 milioane de euro.

Valoarea medie a unei rezervari a fost de 650 de euro/persoana, datorita circuitelor turistice vandute, in crestere cu 100% fata de anul 2018. Cele mai cautate au fost cele de Rusia (Transsiberianul, care ofera o experienta unica pe traseul legendarei cai ferate ce leaga Moscova de Orientul Indepartat), ori circuitele in Israel, Iordania si Egipt.

Cel mai scump circuit turistic vandut in cadrul targului de turism, in Australia si Noua Zeelanda, de 15 zile, a costat 9.100 de euro/2 persoane, urmat de unul in Mexic, de 4.600 de euro, pentru 2 persoane.

Cel mai mare volum de vanzari s-a inregistrat insa pentru vacantele cu zboruri charter in Turcia, Grecia, Spania, Cipru, Egipt si Tunisia, urmate de sejururile in Italia, Portugalia, Bulgaria si Romania. Au fost cautate in special pachetele de vacanta cu tarife de aproximativ 600 - 700 de euro/persoana, reduse cu pana la 45% datorita programului Early Booking.

Romanii s-au obisnuit sa cumpere vacante in perioada de Early Booking pentru avantajele oferite de acest program, reducerile de tarife oferite de partenerii hotelieri si posibilitatea de a-si aleage pachetul de care si-l doresc. Vin la targul de turism, in agentii, ori cumpara online folosind orice mijloace de plata. Tarifele anuntate contin toate taxele si nu au surpriza unor costuri ascunse. Transparenta preturilor este ceea ce asteapta si ei

Alin Burcea, CEO Paralela 45

In Romania, o mare parte din vacantele la mare, munte sau in statiunile balneare de Paste sau de vara s-au vandut pe vouchere de vacanta ramase de anul trecut. Turoperatorul se asteapta ca cererea pentru litoral sa creasca imediat dupa distribuirea voucherelor aferente acestui an.

Sursa foto: Agerpers / Silviu Matei

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri