Romania participa la ITB Berlin, cel mai mare si important targ de turism din Europa, care se desfasoara in perioada 6-10 martie. Potrivit lui Gheorghe Fodoreanu, presedintele Incoming Romania, "nici in acest an participantii romani nu si-au gasit coordonatele pe lista oficiala a targului, iar Romania nu a beneficiat de toate avantajele de marketing si de promovare din cauza platii intarziate a standului, situatie care se repeta de ani de zile".

"Deschiderea oficiala a fost facuta de catre charismaticul ministru al Turismului, Bogdan Trif, in prezenta ”celui mai iubit dintre tenismeni”, Ilie Nastase, promotor international al imaginii tarii noastre, alaturi de o delegatie numeroasa din partea Ministerului Turismului, a reprezentantilor mass-media si pe acordurile Imnului National interpretat magistral de catre naistul Nicolae Voiculet. Participarea Romaniei la acest targ este esentiala si obligatorie pentru mentinerea contractelor intre touroperatorii germani si cei romani. Primele zile sunt dedicate specialistilor, iar weekend-ul, vizitatorilor, in mare majoritate reprezentati de populatia locala", a declarat Gheorghe Fodoreanu, presedintele Invitation Romania, vicepresedinte al Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR) si unul dintre principalii touroperatori romani specializati pe incoming.

Potrivit acestuia, cu toate eforturile Ministerului Turismului, nici in acest an participantii romani nu si-au gasit coordonatele pe lista oficiala a targului, iar Romania nu a beneficiat de toate avantajele de marketing si de promovare din cauza platii intarziate a standului, situatie care se repeta de ani de zile.

"Standul Romaniei a fost vizitat, mai degraba, de catre partenerii traditionali. Nu se simte o crestere consistenta a cererii pentru piata romaneasca. Pe de alta parte, in standul Romaniei este nevoie de mai multi lideri de opinie locali si ar fi bine ca Ministerul Turismului sa apeleze mai mult la profesionistii din turism si la organizatiile profesionale si patronale. Se simte si mai pregnant lipsa birourilor de promovare turistica ale Romaniei in strainatate – in acest caz, al celui din Berlin – care reprezentau principalul comunicator dintre organizatorii locali si delegatia romana. Aceasta lipsa s-a simtit, pana acum, in toate momentele organizarii participarii Romaniei la ITB Berlin", a precizat Gheorghe Fodoreanu.

Citeste si: Romania, promovata "jalnic" de Ministerul Turismului la Targul de Turism de la Los Angeles

Citeste si:
Min.Turism dezvolta ecoturismul. Mediul privat reclama lipsa de dialog
Guvernul a adoptat strategia...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Turism »



Citeste si
Ce turisti straini viziteaza, de fapt, Romania?