Presedintele Organizatiei Patronale a Turismului Balnear din Romania (OPTBR), Nicu Radulescu, estimeaza ca turismul balnear va creste, in 2019, cu circa 20-30%. Acesta a declarat ca, desi exista un Master Plan pentru Dezvoltarea Turismului Balnear din Romania, in prezent, niciun angajat al Ministerului Turismului nu se ocupa de acest domeniu.
"Prevad o crestere de circa 20-30% a turistilor, prevad o crestere in acest procent si la incasarile pe care le avem. Cred ca vor reveni vechile piete inapoi, insemnand piata Israelului. Germania o sa vina fiindca au inceput sa faca investitii destul de mari si pe litoral, investitii serioase. Cred ca vor incepe sa vina in Romania si niste piete mai interesante din zona asiatica, ma refer in primul rand la Japonia. La SUA, care este mult in crestere pe acest segment si cred ca Romania va reusi, daca intr-adevar va gestiona bine problemele care au facut candva gloria Romaniei, cum e Ana Aslan - care nu mai este un brand al Romaniei, din pacate brandul a plecat in alta tara. Dar am putea sa aducem din zona Golfului oameni care sa vina la tratamente anti-aging si anti-imbatranire si la diverse tratamente care, incetul cu incetul, au fost introduse in statiunile balneare, dar nu s-a facut ceea ce ne-am fi dorit, sa avem in fiecare statiune balneara un centru de excelenta pe partea de geriatrie si gerontologie. Avem potential, avem posibilitati", a declarat Nicu Radulescu, potrivit Agerpres.

Presedintele Organizatiei Patronale a Turismului Balnear din Romania a mai spus ca, desi exista un Master Plan pentru Dezvoltarea Turismului Balnear din Romania, la ora actuala, niciun angajat al Ministerului Turismului nu se ocupa in mod special de acest domeniu.

"Exista un Master Plan general si un Master Plan pe domenii. Preocupari au fost aproape din partea fiecarui ministru ca sa faca un Mater Plan si aceasta arata o preocupare pentru acest domeniu. Dar, ca sa poata fi realizat, trebuie un efort urias, trebuie fonduri si trebuie oameni dedicati. La ora actuala, niciun angajat al Ministerului Turismului nu este implicat sa se ocupe de aceasta chestiune. Pe vremuri, anii 70-80, exista un departament in cadrul Ministerului ce se ocupa fix de aceasta problema. Exista Master Planuri, ele trebuie sa fie implementate. Dar mai este ceva: daca trec 3-4 ani peste ele, nu mai sunt actualizate si atunci sigur ca, in Romania, este acest obicei foarte prost ca cei ce vin dupa sa spuna ca cei dinainte nu au facut nimic. Si in acest caz pierde tara, pierde domeniul, pierdem noi, agentii economici, care ne inecam banii", a declarat Nicu Radulescu, subliniind ca o investitie in domeniul balnear, intr-un hotel cu 100 de camere, costa intre 4 si 5 milioane de euro, banii care se recupereaza in 12-15 ani.

Potrivit acestuia, turismul balnear este un domeniu pretentios si, daca nu se va actiona "in mod unitar, cu sinceritate si cu implicarea oamenilor politici", dupa modelul Ungariei, "nu se va alege nimic de nicio strategie".

"Strategii sunt, trebuie implementate. Dar implementarea nu poate sa o faca un agent privat sau doi, e nevoie de o echipa consolidata, de oameni foarte buni si de consultanta. Am facut suficiente propuneri la Ministerul Turismului. Am crezut ca daca acest minister se va reinfiinta va fi un lucru extraordinar pentru toata lumea. Din pacate, echipa de acolo nu stiu cate face, dar dezideratul nostru este pe departe de ceea ce noi ne-am asteptat (...) Ca sa implementam noi aceste strategii guvernamentale este foarte greu. Am vazut acum ca si Banca Mondiala ar dori sa se implice intr-o asemenea strategie. Sunt foarte multe strategii, dar ele nu s-au implementat cum ar trebui, pentru ca, din partu in patru ani, la noi nu se poate implementa nicio strategie", a sustinut liderul Organizatiei Patronale a Turismului Balnear din Romania.

Citeste si: Ajutor de pana la 200.000 de euro pentru investitii in statiuni balneare

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri