Stomatologia atrage cei mai multi pacienti straini in Romania datorita dotarilor, unei bune retele de cabinete si preturilor competitive, iar in ultimii ani au inceput sa aduca pacienti si clinicile de fertilizare in vitro, a declarat fostul ministru al Sanatatii, Nicolae Banicioiu, vicepresedinte al Centrului International de Turism Medical (International Health Tourism Center, IHTC), la un eveniment dedicat fertilitatii desfasurat la Atena in perioada 8-9 iunie.

"In Romania stomatologia a obtinut in ultimii ani rezultate foarte bune, dezvoltare destul de buna si pe partea tehnica, retea buna de cabinete, preturi competitive si atunci atrage foarte mult, cel mai mult in momentul de fata atrage stomatologia. Dar ulterior au aparut si clinicile de fertilizare in vitro care incep sa castige teren si incep sa aduca pacienti straini in Romania, la fel, preturi competitive, calitate, doctori buni si toate serviciile integrate. Si incep sa se dezvolte si alte specialitati. Dar, oarecum, mai e nevoie de timp pentru asta, vezi zona privata. In Grecia vin foarte multi romani tot pe zona de fertilizare in vitro si sunt si celelalte patologii chirurgicale care poate inca nu-si gasesc un raspuns si Romania", a declarat Banicioiu, scrie Agerpres.

IHTC a organizat la Atena, in Grecia, in perioada 8 - 9 iunie, prima editie a Festivalului de Fertilitate, eveniment ce a reunit specialisti, pacienti, expozanti si profesionisti in domeniul sanatatii. In perioada in care Nicolae Banicioiu a fost ministru al Sanatatii, in cadrul IHTC a fost incheiat un parteneriat pentru dezvoltarea turismului medical intre Grecia si Romania.

"Cred ca acest parteneriat a fost de bun augur, iata ca roadele se culeg si in ziua de astazi, este practic un eveniment care gireaza acel parteneriat si gireaza colaborarea dintre medicii romani, medicii greci, schimbul de pacienti dintre Romania si Grecia si cred ca putem vorbi de o crestere in ambele sensuri a fluxului de pacienti, chiar si in Romania vin pacienti care se trateaza la doctori pregatiti in Grecia sau pregatiti in Romania, clinici sau investitii grecesti care s-au facut in Romania si partea cealalta, sunt foarte muti pacienti romani care vin si isi fac tratamente medicale in Grecia. Deci, iata ca acel parteneriat functioneaza, se dezvolta si creste de la an la an", a spus Banicioiu.

Banicioiu a dat exemplul Greciei in privinta dezvoltarii turismului medical, aratand ca in aceasta tara se trateaza pacienti din toata lumea in conditiile in care s-a investit in cresterea calitatii actului medical si in promovare.

"Grecia este una din tarile care a investit foarte mult in promovare, in cresterea calitatii actului medical si, in afara de pacientii romani, ei reusesc sa adune pacienti cam din toata lumea, nu numai din Europa, sunt foarte pacienti din America", a spus Banicioiu.

Cu toate acestea, el a afirmat ca Romania "mai trebuie sa faca multe" in privinta promovarii turismului medical si considera ca trebuie investit in promovarea acestui tip de turism.

Presedintele IHTC, Georgios Patoulis, a afirmat, cu prilejul evenimentului de la Atena, ca in domeniul turismului medical pentru probleme de infertilitate, Grecia este a cincea tara din lume din punct de vedere al cazurilor rezolvate. Patoulis a mentionat, tot referitor la turismul medical, ca pacientii straini merg in Grecia si la clinici de chirurgie plastica, oftalmologie, ortopedie pentru sportivi precum si pentru tratament cu ape termale.

La Festivalul de Fertilitate au fost prezenti si medici romani, medici greci care activeaza de mai multi ani in Romania, cat si cupluri de romani care au urmat proceduri de fertilizare in vitro in Romania si Grecia si au reusit sa aiba unul sau mai multi copii.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri