Mohammad Murad, presedintele Federatiei Patronatelor din Turism, sustine ca oamenii de afaceri din turism care spun ca voucherele de vacanta blocheaza incomingul si ca ar trebui acordate doar pentru extrasezon sunt "departe de logica".

"Opinia mea personala este ca sunt niste pareri departe de logica. Voucherele sunt bune si pentru industria turistica si pentru stat, pentru ca incaseaza mai mult, chiar daca pare ca primesc anumite persoane o suma de bani. Dar acea suma de bani nu face altceva decat sa aduca multe alte sume, iar respectiva suma se va intoarce prin servicii inapoi, taxe si altele catre stat. Cei care spun acest lucru sunt interesati numai de asa numitul import de servicii, adica sa plece cat mai multi oameni in Bulgaria, Grecia sau Turcia. Pe ei ii intereseaza foarte putin sa faca turism in Romania, dovada ca nu au investitii. Cei care vorbesc - si le putem spune pe nume - nu au investitii in Romania", a declarat Mohammad Murad, presedintele Federatiei Patronatelor din Turism, potrivit Agerpres.

Pentru anul in curs, seful FPTR prevede un sezon estival bun, cu cresteri ale numarului de turisti. "Deja se anunta un sezon foarte bun. Pot sa va spun ca avem o crestere sigura datorita anumitor factori si investitii facute in ultima vreme, voucherele de vacanta care au adus mult bine turismului romanesc", a completat acesta.

Reprezentantii Coalitiei pentru Dezvoltarea Romaniei au transmis ca sistemul voucherelor de vacanta ar trebui "imbunatatit" prin folosirea lor in extrasezon si in anumite regiuni ale tarii, intrucat utilizarea lor doar in lunile iulie si august, pe litoral, duce la scumpiri si la scaderea numarului de turisti straini. Dragos Anastasiu, vicepresedinte al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism si membru in grupul de lucru pe turism din CDR, a afirmat ca reprezinta o problema faptul ca tichetele sunt folosite in principal in sezonul estival.

De asemenea, Alin Burcea, CEO la Paralela 45, a afirmat, referindu-se la numarul scazut de turisti straini care viziteaza Romania, ca voucherele de vacanta sunt o solutie pe termen scurt si doar incoming-ul este sectorul care poate dezvolta turismul.

Sursa foto: Agerpers / Radu Tuta

Mai multe articole din secțiunea Turism »