Grupul Eurolines, detinut de Dragos Anastasiu, va ceda catre DER Touristik Group, parte a Grupului german REWE, toate activitatile de turism: turoperare, retail, business travel si incoming care se deruleaza pe trei companii distincte (Touring Europabus, Danubius Travel si Nova Travel). Tranzactia, care a fost semnata de cele doua grupuri din Romania si Germania si aprobata si de Consiliul Concurentei, urmeaza sa se materializeze in toamna acestui an.

Activitatile de turoperare, retail, business travel si incoming ale Eurolines vor fi transferate de pe companiile Touring Europabus, Danubius Travel si Nova Travel pe firma Travel Brands SA, detinuta in acest moment tot de Eurolines. Dupa acest transfer, firma Travel Brands SA va fi preluata de Exim Holding AS cu sediul in Praga, parte a Grupului DER Touristik,.

Toti angajatii si toate sediile vor fi pastrate si absolut toti clientii actuali vor fi deserviti in continuare de aceiasi colaboratori cu aceleasi date de contact si in aceleasi locatii ca si in prezent. Cum s-a intamplat si pana acum, agentiile companiei Travel Brands vor comercializa atat produsele Grupului DER Touristik (Dertour, ITS, Meiers Weltreisen, Jahn Reisen, ITS, Billa Reisen etc.), cat si produsele altor 45 de touroperatori germani si romani, precum si bilete de avion si autocar, pastrandu-si si in viitor caracterul de Travel Hypermarket.

Cu privire la pretul tranzactiei, partile au decis sa pastreze confidentialitatea.

Nu intamplator, DER Touristik a ales Grupul Eurolines, care este liderul pietei de turism din Romania cu 80 de agentii sub brandurile TUI TravelCenter, TravelBrands si Eurolines, avand o cifra anuala de vanzari de circa 150 de milioane de euro.

Citeste si:
Dragos Anastasiu, mesaj pentru patronii germani din Romania
Anastasiu, catre patronii...

DER Touristik Group este una dintre cele mai mari companii de turism din Europa. Cu sediul central in Germania, Grupul detine 130 de companii cu peste 10.500 de angajati in 15 tari, care cumuleaza o cifra de afaceri de 6,7 miliarde euro, generata de circa 9,9 milioane de turisti anual. In tara noastra, DER Touristik a fost prezent din anul 2004 prin compania Dertour Romania.

“Ca parte integranta a uneia dintre cele mai mari companii de turism din lume, firma Travel Brands, angajatii, dar si turistii deserviti vor beneficia de un numar mare de sinergii si avantaje in viitor. Pentru a putea avea o paleta larga de produse competitive pentru turistii romani, este util sa faci parte dintr-o retea mare, care achizitioneaza si activeaza la nivel global. In acelasi timp, fara investitii majore in tehnologie si prezenta online, turoperarea si vanzarea produselor turistice nu va mai fi posibila in viitor", a declarat Dragos Anastasiu, fondatorul si presedintele Grupului Eurolines.

Pentru DER Touristik Group, achizitia liderului de pe piata romaneasca de turism reprezinta un pas in extinderea internationala. “Ne vom baza pe actuala echipa de management in viitor. Antreprenorul roman de succes Dragos Anastasiu ne preda un business foarte bine pus la punct, foarte bine condus si care este recunoscut pentru serviciile sale de excelenta“, a declarat Soren Hartmann, CEO al DER Touristik Grup si omul care raspunde de un business de 6,7 miliarde de euro.

Pentru REWE Group (din care face parte si reteaua de magazine discount Penny) piata romaneasca este extrem de importanta. “Sunt convins ca in viitor se vor inregistra cresteri semnificative ale pietei de turism din Europa de Est, in general, si ale celei romanesti, in special. Cu aceasta achizitie cream baza unei puternice viitoare cresteri in piata est-europeana, atat pe zona de turoperare, cat si a agentiilor de turism”, a adaugat Soren Hartmann.

Citeste si:
Ce trebuie sa se schimbe in Romania pentru ca diaspora sa se intoarca?
RePatriot: Aproape jumatate...

Grupul Eurolines Romania a fost fondat de Dragos Anastasiu in 1995 si astazi este alcatuit din 20 societati. Are peste 650 de angajati si detine cea mai mare retea de distributie a produselor turistice din tara, 4 agentii francizate in Germania, o flota de 15 autocare si aproximativ 800 de autoturisme.

Din 2011, reteaua de agentii a Grupului a functionat in regim de franciza sub brandul TUI TravelCenter, iar din 2017 Grupul Eurolines a inceput dezvoltarea unui al doilea brand de agentii de turism, TravelBrands.

In 2015, Grupul Eurolines a preluat complexul Green Village din Sfantu Gheorghe, Delta Dunarii, marcand astfel debutul intr-o noua arie a turismului, cea a hotelariei.

Citeste si:
HORA: Reglementarea bacsisului ar putea dubla veniturile ospatarilor
HORA: Reglementarea...

Sursa foto: Agerpres Foto

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Turism »



Citeste si
Dertour se extinde in Romania si preia Travel Brands