Compania Tarom încheie anul 2019 cu pierderi de aproape 200 de milioane de lei, iar în 2020 va trebui să plătească avansurile de 15% pentru achiziţionarea celor cinci aeronave Boeing MAX cu termen de livrare 2023. In 2018, Tarom a înregistrat pierderi de până la 180 de milioane de lei.

Lucian Bode, ministrul propus pentru portofoliul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, a menționat că va încheia anul 2019 cu pierderi de aproape 200 de milioane de lei, iar altă soluţie în afară de acordarea unui ajutor de salvare nu s-ar fi putut găsi, potrivit Agerpres.

"Am dat ordonanţa de urgenţă privind crearea condiţiilor pentru acordarea acestui ajutor de salvare. Acest ajutor de salvare trebuie returnat în 6 luni de zile în cazul în care Comisia Europeană nu ne acceptă planul de restructurare. Suntem determinaţi să mergem cu acest plan până la capăt. Dacă până acum mai erau soluţii de ieşire din această situaţie, în care compania a mai fost cu pierderi uriaşe, vă spun foarte clar: astăzi, nu mai există altă soluţie decât restructurarea din temelii a acestei companii", a spus Bode.

De asemenea, compania aeriană a recepţionat primul ATR din seria celor nouă aeronave închiriate în leasing operaţional.

"Primul zbor comercial va avea loc pe ruta Bucureşti - Timişoara, respectiv Bucureşti - Suceava. În 25 februarie este estimat să sosească şi al doilea avion ATR, iar până la sfârşitul lunii martie compania va recepţiona cinci aeronave. Spre sfârşitul lunii aprilie - începutul lunii mai, va mai recepţiona încă două aeronave, iar în lunile iulie-august se va finaliza procesul de recepţionare a celor nouă aeronave", a adăugat Lucian Bode.

Acesta a declarat că ATR-urile vechi vor fi înlocuite, însă prima licitație organizată nu a avut succes.

”Dacă nu vom reuşi să le vindem la licitaţie, avem opţiunea să predăm aceste aeronave pe sistemul buy-back. Valoarea oferită este de 32 de milioane de dolari, dar, sigur, noi trebuie să investim aproximativ 6 - 7 milioane de dolari pentru a le putea preda la această sumă", a explicat Bode.

În ceea ce priveşte cele cinci aeronave Boeing MAX, şeful propus pentru transporturi a subliniat că este grav faptul că s-a semnat acest contract fără a exista o sursă de finanţare.

"Ce este foarte, foarte grav pentru această companie este că în 2018 a semnat un contract pentru achiziţia a cinci aeronave Boeing MAX cu termen de livrare 2023, fără a avea sursa de finanţare. În 2018, compania a plătit un avans de 8 milioane de dolari. Tarom trebuia să plătească în 2019 un nou avans. Va trebui să plătească în 2020. Avansurile se ridică la 15% din valoarea contractului. În prezent, compania Boeing şi-a asumat că va livra aeronavele la termenul stabilit şi renegociem plata avansurilor. Compania caută în prezent metode de finanţare pentru restul sumei de 85%, cea care va trebui plătită până în 2023”, a mai spus Lucian Bode.

Wall-Street recomandă și: Tarom aniversează 50 de ani de la primul zbor efectuat de o aeronavă din flotă în jurul lumii.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri