Industria turismului este una dintre cele mai afectate de epidemia de coronavirus. Ce piețe au suferit cel mai mult și care au suferit mai puțin aflăm dintr-un raport al Agenției Globale de Turism Online - eSky.

Odată cu creșterea drastică a numărului bolnavilor din China, situația s-a agravat. Companiile aeriene au decis să limiteze zborurile către regiunile infectate. De asemenea, clienții au început să renunțe masiv la călătorii în multe țări asiatice, în special în China unde, în februarie, numărul de rezervări a scăzut cu circa 81% față de ianuarie. Alte țări asiatice au suferit și ele, inclusiv Thailanda, o destinație foarte populară printre turiștii europeni.

Situația din România

Numărul tuturor rezervărilor de zboruri din România după ce a fost anunțată epidemia în China a scăzut cu aproximativ 7% de la săptămână la săptămână, după care s-a recuperat rapid cu o creștere de aproximativ 10% în săptămâna ce a urmat. Știrile despre virusul care a ajuns în Europa în penultima săptămână din februarie au dus la o scădere mai accentuată a numărului de rezervări - aproximativ 23% de la săptămână la săptămână.

Companiile aeriene sub presiunea timpului și a așteptărilor clienților

Răspunsul companiilor aeriene la epidemia de coronavirus variază. Multe dintre ele sunt nevoite să închidă rutele și se confruntă cu cantități imense de anulări ale călătoriilor. Este posibil ca unele dintre ele să nu poată face față situației - un exemplu recent este compania aeriană britanică Flybe, care a declarat faliment joi, 5 martie.

Riscul se aplică în special companiilor ce au deja probleme financiare. Situația este mai optimistă pentru jucătorii puternici din industrie. Unii dintre aceștia iau măsuri diferite pentru a susține situația financiară: prețuri mai mici, opțiuni gratuite și mai flexibile pentru modificarea datelor zborului etc.

Așadar, acest moment ar putea fi bun pentru clienți să-și planifice călătoriile pentru perioade ulterioare, beneficiind de prețuri mai mici și de condiții mai bune.

În aceste circumstanțe, sunt tratate cu prioritate cererile de rambursare ale zborurilor. Peste 1.000 de clienți români au primit asistență legată de modificările condițiilor de călătorie de la angajații Serviciului Clienți al eSky.

Impactul asupra industriei turismului este inevitabil

În prezent, toate companiile de turism sunt în criză - atât din cauza vânzărilor scăzute, cât și a anulărilor. Nu toți jucătorii pot suporta presiunea. Cu siguranță după criză, industria va fi pe valul vânzărilor în creștere, se arată în raport. Totuși, totul depinde de cât va dura această situație. Acum fiind în faza de dezvoltare, revenirea rapidă la „normalitate” este puțin așteptată.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri