Printre principalele domenii afectate de pandemia COVID-19 se numără turismul și HoReCa. Contactat de wall-street.ro, Mohammad Murad, unul dintre cei mai mari investitori din industrie și președintele Federației Patronatelor din Turism, a declarat că situația actuală este foarte incertă. Hotelierii au foarte multe întrebări, la care nu au primit răspuns din partea autorităților, iar gradul de ocupare al unităților hoteliere a scăzut dramatic la 3-4%.

Hotelurile din București, aparținând omului de afaceri, nu sunt închise momentan, însă gradul de ocupare este de 3-4%.

”Gradul de ocupare a scăzut dramatic, de la 15% săptămâna trecută, la 3-4% în prezent”, a adăugat investitorul.

În ceea ce privește angajații din unitățile hoteliere, acesta a rezumat situația la trei opțiuni, pe care le-a pus în aplicare:

  • O treime din angajați se află la locul de muncă.
  • O treime din angajați se află, în rezervă, la domiciliu.
  • O treime din angajați se află acasă, fiindu-le plătit jumătate din salariu.

În plus, Mohammad Murad a adăugat că așteaptă directive și ajutor din partea autorităților pentru gestionarea acestei situații de criză.

”Nimeni nu a înțeles ce înseamnă starea de urgență. Avem foarte multe întrebări fără răspuns”, a explicat Murad.

Activitatea primelor trei luni din an este compromisă. Este bine dacă vom termina pe ZERO anul acesta”, menționa Murad săptămâna trecută.

Mohammad Murad a venit în România la vârsta de 17 ani, cu gândul să studieze medicina. A început la Iași, după care s-a mutat la București. A intrat în mediul de afaceri în 1991, începând în domeniul alimentar, iar în 1992 a deschis primul magazin SpringTime. După anii 2000, cele mai multe investiții făcute de Mohammad Murad au fost orientate nu doar către industria hotelieră, ci și către zona imobiliară.

În 2002, Murad a în­­ființat compania Triumf Construct, după ce îna­­inte cu doi ani demarase deja construcția de lo­­cuințe din zona Șisești, în nordul Capitalei. În perioada 2002-2003, a făcut și primele apartamente turistice de pe malul Mării Negre, situate în complexul Coral Beach din zona Năvodari–Mamaia Nord. În 2005 și-a direcționat aface­rile din industria hotelieră și către București, unde a inaugurat Phoenicia Grand Hotel, din apro­pierea aeroportului Băneasa, în nordul Capitalei, urmat, în 2009, de Phoenicia Aparthotel, în zona rezidențială Băneasa.

Pe fondul crizei din 2008 a apărut Phoenicia Holiday Resort, care avea 420 de apartamente, fiind transformat în hotel de patru stele.

Nu în ultimul rând, investitorul va renova Complexul Amfiteatru-Panora­­mic-Belvedere din Olimp, cumpărat în 2016 de la omul de afaceri Josef Goschy, care va fi reintrodus în cir­­cuitul turistic în iunie 2020.

Sursa foto: Agerpres FOTO

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri