Companiile aeriene, alături de alți reprezentanți ai turismului au solicitat, în mod repetat, sprijin financiar din partea guvernelor pentru evitarea falimentului în condițiile crizei provocate de COVID-19. În ciuda situației delicate în care se află, unii dintre operatorii aviatici au început să creeze planuri de relansare a activității, unul dintre exemple fiind Austrian Airlines.

Austrian Airlines se pregătește să își alinieze flota pentru a reflecta scăderea cererii. Consiliul Executiv a prezentat „Planul pentru un nou început” Consiliului de Supraveghere. În plus, planul a fost adus la cunoștința celor aproximativ 7.000 de angajați ai companiei aeriene prin intermediul unui eveniment de informare digitală, potrivit Aviation24.be.

„Am intrat în această criză fără nicio vină a noastră. Acum este responsabilitatea noastră de a face Austrian Airlines să se potrivească pentru viitorul post-pandemic. Vrem să ne păstrăm hub-ul de lungă durată, chiar dacă, deocamdată, nu avem altă opțiune decât să ne adaptăm la o piață ceva mai mică. A fi adecvat pentru viitor înseamnă, de asemenea, că trebuie să fim în măsură să ne finanțăm aeronavele, taxele, salariile și investițiile și, desigur, și să rambursăm eventualele taxe și împrumuturi survenite în urma crizei ”, a declarat Alexis von Hoensbroech, CEO Austrian Airlines.

Pentru a ajusta capacitatea de zbor la cererea actuală, Austrian Airlines a decis să efectueze unele schimbări ale flotei. Pe lângă eliminarea treptată a celor 18 turbo-prop-uri originale Dash, decisă în 2019, toate cele șapte avioane Airbus A319 și trei dintre cele șase Boeing B767 vor fi retrase până în 2022. Aeronavele Boeing 767 sunt de tipul OE-LAT, OE- LAW și OE-LAX, fiind printre cele mai vechi aeronave din flotă cu o vârstă medie de 28 de ani.

Celelalte trei B767 au între 19 și 21 de ani. Întreaga flotă are în prezent o vârstă medie de 15,4 ani. Prin eliminarea treptată a aeronavelor mai vechi, vârsta va scădea la 14,6.

Întreaga flotă Austrian Airlines numără în prezent aproximativ 80 de aeronave. Planul de repornire prevede o flotă de aproximativ 60 de aeronave în 2022, dintre care nouă vor fi aeronave de cursă lungă. Adaptarea flotei va avea loc în etape. Având în vedere că aeronavele ce vor fi scoase din uz sunt mai mici, aceasta va reduce capacitatea operatorului cu aproximativ 20%.

În ciuda reducerii flotei, trebuie menținute locurile de muncă, pentru evitarea disponibilizărilor.

Operațiunile de zbor ale companiilor aeriene austriace au fost temporar oprite din 18 martie 2020 ca urmare a crizei coronavirusului. Angajații companiei aeriene naționale din țară au continuat să lucreze însă, în această perioadă, conform unui program redus. Anul acesta, operatorul austriac estimează o scădere a cererii de până la 25-50% la sută.

Sursa foto: Austrian Airlines/ Facebook

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri