Cu aproximativ 2 milioane turiști pe an, adică nici jumătate din cât au vecinii maghiari în Budapesta, Bucureștiul se pregătește să întâmpine turiștii cu un nou primar și (speră șefii agențiilor de turism) cu o nouă imagine care să facă din capitala României nu doar o simplă oprire în aeroport pentru turiștii care apoi merg spre alte zone din țară.

Bucureștiul nu este cel mai căutat nod turistic în România. Litoralul, stațiunile montane sau cele balneoclimaterice sunt cele pentru care cei mai mulți vin să viziteze România. Capitala se remarcă, în schimb, prin turismul de afaceri, care, în mod cert, în perioada pandemiei a avut serios de suferit. Pe de o parte, au intervenit restricțiile de circulație și condițiile adiacente, cum ar fi efectuarea unui test COVID-19 sau a respectării carantinei de 14 zile. Iar pe de altă parte, evenimentele precum conferințe sau congrese s-au mutat în online.

Însă cum ar putea Bucureștiul deveni un brand turistic pentru România, nu doar din punct de vedere al turismului de business?

Ce ar trebui să facă Nicușor Dan

Carmen Pavel, președinta agenției de turism J'info Tours, a declarat, pentru wall-street.ro, care ar fi primele patru măsuri pe care noua conducere a Primăriei Capitalei ar trebui să le ia, astfel încât Bucureștiul să capete o notă turistică mult mai accentuată.

Pentru început, aceasta a vorbit despre o mai bună evidențiere a obiectivelor turistice din Capitală.

În al doilea rând, Pavel a menționat necesitatea investițiilor în infrastructura Centrului Vechi al Bucureștiului, dar și a zonelor din împrejurimi.

Mă gândesc la o amenajare a Dâmboviței, să fie cumva navigabilă, cu bărci de dimensiuni reduse, bineînțeles. Ar putea fi construite câteva terase deasupra râului sau în fața Curții de Apel. În plus, zona fântânilor poate fi refăcută cu spectacole de sunet și lumini pe Casa Poporului, pe durata nopții.

În al treilea rând, Carmen Pavel a adăugat că noul primar ar trebui să se axeze asupra dezvoltării arterelor stradale, care și-au pierdut valoarea. În principiu, președinta agenției de turism s-a referit la Piața Romană, Bulevardul Magheru, Bulevardul Lascăr Catargiu și Strada Victoriei.

Arată ca după război zonele acestea. Ar trebui să se construiască o parcare mare la fostul Ciclop și ar trebui să i se redea viața cinemaului Patria. În plus, bulevardul Magheru ar trebui transformat într-un mall stradal, astfel străinii, dar și bucureștenii vor fi ademeniți să viziteze.

Nu în ultimul rând, Carmen Pavel a adăugat investițiile în promovarea turistică, dar și colaborarea cu asociațiile profesionale din domeniu (una dintre promisiunile candidatului).

Mă bazez pe faptul că este un candidat independent și că va asculta ofurile tuturor părților. După care, cu ajutorul unor consilieri buni, acesta va lua o decizie benefică pentru noi toți. E nevoie de puțin efort și multă muncă, însă cu toții am votat pentru mai bine.

În afară de Carmen Pavel, și alți antreprenori români au răspuns întrebării referitoare la realizările unui nou edil al Bucureștiului.

Alin Burcea, proprietarul agenției Paralela 45, a fost de părere că, în București, trebuie continuat programul de consolidare, renovare sau restaurare a clădirilor vechi și frumoase din București. În plus, acesta a menționat urgentarea rezolvării unor situații precum:

  • Câinii vagabonzi, prezenți în toate zonele orașului;
  • Existența cât mai multor spații verzi, în ”măsura disponibilităților”;
  • Străzi luminate pe tot parcursul nopții;
  • Existența mai multor mijloace de transport în comun pe parcursul nopții.

Vezi mai multe în: Alin Burcea, proprietar Paralela 45: Trebuie continuat programul de restaurare a clădirilor vechi din București

Și Sorin Stoica, CEO agenția de turism Eturia, a răspuns provocării noastre, din cadrul proiectului editorial Alegeri locale 2020: Promisiuni vs Așteptări, precizând că Bucureștiul are mare nevoie de parcări și o infrastructură decentă.

Cred că, în primul rând ar trebui să aibă o infrastructură mai bună. Apoi, aș investi în aplicarea legii pentru nerespectarea normelor de curățenie sau de construcții etc. Este inadmisibil cât noroi sau praf este în jurul fiecărei construcții din București. Cred că un sistem de sancțiuni care să funcționeze ar rezolva multe din aceste probleme. În plus, aș aplica sancțiuni dure pentru orice tip de poluare peste normele admise.

Nu în ultimul rând, și Dragoș Petrescu, fondatorul lanțului de restaurante City Grill, a declarat că Bucureștiul ar trebui să fie dotat cu un centru multifuncțional de evenimente, pe care antreprenorii să îl aibă la dispoziție pentru diferitele situații.

Bucureștiului îi lipsește un centru pentru organizarea evenimentelor, precum conferințe. L-aș vedea construit la marginea orașului, cu parcări, așa cum sunt toate marile centre de evenimente din Europa, spre exemplu Fiera Milano.

Potrivit datelor colectate de Institutul Național de Statistică, în 2018, 1.210.580 de turiști străini și 869.649 au vizitat capitala. În 2019, Bucureștiul a fost vizitat, în total, de 1,9 milioane turiști, cei mai mulți înregistrându-se în luna septembrie (196.410). În trimestrul I 2020 față de trimestrul I 2019 au fost înregistrate scăderi ale numărului de turiști atât români, cât și străini. La nivel intern, numărul total de sosiri a scăzut cu 21%, iar din punctul de vedere al turiștilor străini pe teritoriul României, scăderea a fost de 36,3%.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri