Tarom se pregătește să renunțe la cel puțin o treime din angajații săi din cauza pandemiei.

Compania aeriană de stat ar urma să piardă aproximativ o jumătate de miliard de lei, revenirea sa fiind estimată pentru anul 2024. În acest sens, estimările companiei vizează 2,9 milioane de clienți penru 2021-2022 și puțin peste 3 milioane de clienți pentru 2022-2023.

În ciuda ajutorului primit de la Guvern, Tarom va renunța la 30% din angajații săi, cu precădere la personalul TESA, adică cei aflați pe posturi administrative. În plus, Tarom va pierde în jur de 1 milion de clienți și jumătate din curse.

Totodată, la sfârșitul lunii iunie prima rundă de concedieri voluntare a fost pusă în practică, un număr de 400 de angajați rămânând fără locuri de muncă. Încă de atunci, era preconizat că până în decembrie 2020, Tarom va rămâne cu 1.233 de angajaţi din peste 1.600.

Mai mult decât atât, estimările companiei vizează 2,9 milioane de clienți penru 2021-2022 și puțin peste 3 milioane de clienți pentru 2022-2023. Aceasta înseamnă că, dacă lucrurile merg conform planului, abia din 2024 compania s-ar putea apropia de numărul de clienți din 2019. Operatorul aerian controlat de statul român vede scăderi și în ceea ce privește numărul de decolări pe care le vor efectua avioanele din dotare. Pentru 1 decembrie 2020- 30 noiembrie 2021 estimează un număr total de 26.060 de decolări, cu peste 40% mai puțin decât în 2019, când a avut aproape 40.000 de decolări. Datele pe 2020 nu sunt încă disponbile, dar nici nu ar avea foarte mare relevanțăîn comparația noastră, deoarece este un an marcat din plin de criza COVID și, mai ales, de cele câteva luni de izolare în care avioanele practic nu au mai zburat. Din 2022, compania vede o revenire a numărului de decolări, care ar trebui să ajngă la circa 36.000, iar în 2023 numărul total va depăși 37.000, în continuare sub nivelul din 2019. Aceasta înseamnă că și din acest punct de vedere anul 2024 este cel mai apropiat moment în care Tarom are șanse să revină la situația de dinainte de Pandemie.

https://www.economica.net/covid-19-lasa-rani-adanci-pe-termen-lung-tarom-pierde-peste-un-milion-de-clien-i-i-jumatate-din-curse-anse-de-revenire-abia-din-2024-document_191349.html

Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii doar în limita a 500 de caractere, cu două link-uri active către sursă, din care unul în lead. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Mai mult decât atât, estimările companiei vizează 2,9 milioane de clienți penru 2021-2022 și puțin peste 3 milioane de clienți pentru 2022-2023. Aceasta înseamnă că, dacă lucrurile merg conform planului, abia din 2024 compania s-ar putea apropia de numărul de clienți din 2019. Operatorul aerian controlat de statul român vede scăderi și în ceea ce privește numărul de decolări pe care le vor efectua avioanele din dotare. Pentru 1 decembrie 2020- 30 noiembrie 2021 estimează un număr total de 26.060 de decolări, cu peste 40% mai puțin decât în 2019, când a avut aproape 40.000 de decolări. Datele pe 2020 nu sunt încă disponbile, dar nici nu ar avea foarte mare relevanțăîn comparația noastră, deoarece este un an marcat din plin de criza COVID și, mai ales, de cele câteva luni de izolare în care avioanele practic nu au mai zburat. Din 2022, compania vede o revenire a numărului de decolări, care ar trebui să ajngă la circa 36.000, iar în 2023 numărul total va depăși 37.000, în continuare sub nivelul din 2019. Aceasta înseamnă că și din acest punct de vedere anul 2024 este cel mai apropiat moment în care Tarom are șanse să revină la situația de dinainte de Pandemie.

https://www.economica.net/covid-19-lasa-rani-adanci-pe-termen-lung-tarom-pierde-peste-un-milion-de-clien-i-i-jumatate-din-curse-anse-de-revenire-abia-din-2024-document_191349.html

Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii doar în limita a 500 de caractere, cu două link-uri active către sursă, din care unul în lead. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Pentru 1 decembrie 2020- 30 noiembrie 2021 estimează un număr total de 26.060 de decolări, cu peste 40% mai puțin decât în 2019, când a avut aproape 40.000 de decolări. Din 2022, compania vede o revenire a numărului de decolări, circa 36.000, iar în 2023 numărul total va depăși 37.000, în continuare sub nivelul din 2019.

”Compania TAROM va fi salvată. Compania TAROM, în acest moment, are o flotă de avioane capabilă să-i asigure un flux financiar astfel încât compania să fie salvată. Dar, fără o restructurare, şi nu vorbesc doar de o restructurare de personal, vorbesc de alte costuri ce trebuie eliminate, combustibili, agenţii, interne, internaţionale...sunt multe măsuri pe care noi le vom lua conform unui plan de restructurare aprobat azi în Consiliul de Administraţie", declara Lucian Bode, ministrul Transporturilor, la începutul lunii august.

Tarom a marcat, în 2019, al doisprezecelea an cu pierderi, minusul companiei ajungând la peste 171 de milioane de lei. Totuși, 2019, ultimul de dinainte de criza COVID venise cu o creștere a volumelor pentru Tarom.

Autorităţile romȃne au notificat, ȋn data de 29 septembrie 2020, după o perioadă de pre-notificare de nu mai puţin de 6 luni, intenția de a acorda societății Tarom un ajutor de stat sub forma unei garanţii, ȋn valoare totală de 19,33 mil. euro (aproximativ 94 milioane de lei), pentru acoperirea daunelor survenite ca urmare a restricțiilor cauzate de către pandemia COVID-19 începând cu data de 16.03.2020 (când a fost instituită starea de urgență în România) și până la 30 iunie 2020. Comisia Europeană a aprobat, în conformitate cu normele europene de ajutor de stat ȋn favoarea companiei Tarom, compensarea pierderilor suferite ca urmare a crizei COVID.

Mai clar, în perioada 1 decembrie 2020-30 noiembrie 2021, Tarom estimează că va transporta 2.093.000 de pasageri, cu peste 1 milion mai puțin decât în 2019, înainte de începerea Pandemiei. Practic, pentru anul ce urmează, Tarom vede un volum de călători cu mai mult de o treime sub ultimul an din " Epoca preCOVID". Mai mult decât atât, estimările companiei vizează 2,9 milioane de clienți penru 2021-2022 și puțin peste 3 milioane de clienți pentru 2022-2023. Aceasta înseamnă că, dacă lucrurile merg conform planului, abia din 2024 compania s-ar putea apropia de numărul de clienți din 2019. Operatorul aerian controlat de statul român vede scăderi și în ceea ce privește numărul de decolări pe care le vor efectua avioanele din dotare. Pentru 1 decembrie 2020- 30 noiembrie 2021 estimează un număr total de 26.060 de decolări, cu peste 40% mai puțin decât în 2019, când a avut aproape 40.000 de decolări. Datele pe 2020 nu sunt încă disponbile, dar nici nu ar avea foarte mare relevanțăîn comparația noastră, deoarece este un an marcat din plin de criza COVID și, mai ales, de cele câteva luni de izolare în care avioanele practic nu au mai zburat. Din 2022, compania vede o revenire a numărului de decolări, care ar trebui să ajngă la circa 36.000, iar în 2023 numărul total va depăși 37.000, în continuare sub nivelul din 2019. Aceasta înseamnă că și din acest punct de vedere anul 2024 este cel mai apropiat moment în care Tarom are șanse să revină la situația de dinainte de Pandemie.

https://www.economica.net/covid-19-lasa-rani-adanci-pe-termen-lung-tarom-pierde-peste-un-milion-de-clien-i-i-jumatate-din-curse-anse-de-revenire-abia-din-2024-document_191349.html

Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii doar în limita a 500 de caractere, cu două link-uri active către sursă, din care unul în lead. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri