Pandemia de COVID-19 a aruncat turismul din avion, fără parașută. În încercarea de a se ridica de la sol, industria a fost doborâtă pe rând de restricții de circulație. Companiile aeriene, unul dintre pilonii turismului, au fost blocate luni întregi din cauza coronavirusului, singurele zboruri posibile fiind cele de repatriere. Într-un interviu wall-street.ro cu directorul comercial al Wizz Air, acesta din urmă a declarat că guvernele nu au înțeles că ajutorul oferit companiilor aeriene trebuie să fie unul echitabil, nu unul preferențial, astfel încât să sprijine în mod eficient industria.

Încă din 2010 în Wizz Air, George Michalopoulos, director comercial al companiei, este de părere că modalitatea folosită de Guverne pentru a sprijini industria în vremuri de criză nu a făcut decât să înlăture competiția și să creeze probleme între operatori.

”Ceea ce cred eu că ar trebui să facă Guvernele este să trateze toate companiile aeriene în mod egal, ar trebui să construiască un plan de ajutor pentru toate. Însă am asistat, la nivelul întregii Europe, la o selecție a celor pe care guvernele decid să îi ajute sau nu. Asta distruge competiția și devine cu adevărat o problemă”, a spus George Michalopoulos.

Sursa Foto: wizzair.com

George Michalopoulos consideră că Wizz Air s-a adaptat rapid noilor condiții pandemice, dar și că, în ciuda restricțiilor de circulație, segmentul financiar al companiei s-a dovedit a rezista provocărilor.

”Încercăm să ne adaptăm vremurilor, în funcție de restricțiile care fie se impun, fie sunt ridicate. Am trecut brusc de la 3% din capacitate, în aprilie, la 80%, în august. Iar în octombrie, am fost la 45% din întreaga capacitate. Dacă Wizz Air ar opera doar un singur zbor pe săptămână, tot ar rezista pe piață încă 24 de luni. Încă mai avem 1,6 miliarde de euro în conturi”, a declarat directorul comercial al companiei.

Perioada iulie-septembrie 2020, teren fertil pentru călătorii

Statele din întreaga Europă au simțit o ”ușurare” în ceea ce privește răspândirea coronavirusului în perioada verii. Excepție a făcut România, unde COVID-19 a apăsat pedala de accelerație. Însă, în ciuda răspândirii rapide a virusului în țara noastră, turiștii români au călătorit, Wizz Air poziționându-se în jur de 50% din întreaga sa capacitate de zbor din România.

”Nu există aeroport important din Europa, unde Wizz să nu aibă o bază. Ce a apărut în plus în post-pandemie a fost faptul că ne-am axat foarte mult pe turismul de leisure, deoarece oamenii erau dornici să călătorească, să meargă la plajă, de unde și interesul pentru insulele grecești”, a precizat Michalopoulos.

Cât despre România, Michalopoulos a declarat că atenția este îndreptată și spre aeroportul din Brașov, însă, în prezent, nu există mai multe detalii privind planurile din județ. În plus, Michalopoulos a adăugat și faptul că Wizz intenționează să intre și pe alte 15-20 de aeroporturi din Europa, unde nu este încă prezent.

”Bineînțeles, depinde și de ceea ce se întâmplă în piață. Poate vom fi capabili să luăm anumite zboruri la care alte companii sunt nevoite să renunțe”, a mărturisit acesta.

Cum va arăta 2021 pentru Wizz Air

Cu toții sperăm la vremuri mai bune pentru lunile ce urmează și vrem să se termine 2020, ca și când COVID-19 ar ieși din viețile noastre odată cu primul dop de șampanie desfăcut. Însă incertitudinea din jurul lui 2021 este, poate, și mai deasă. Speranțele lansării unui vaccin sunt din ce în ce mai mari, însă care va fi efectul acestuia și în ce formulă va fi vaccinată populația rămâne de văzut.

Sperăm ca cel de-al doilea val al pandemiei să fie și ultimul.

Reprezentantul Wizz Air susține că nu există o viziune concretă pentru 2021, totul depinzând de evoluția pandemică.

”Nu am așteptări pentru 2021, deoarece totul depinde de cum va decurge pandemia. Încă nu avem un vaccin, nu știm când va fi populația vaccinată și nici care va fi efectul acestui vaccin. Așadar, scopul Wizz Air rămâne acela de a fi capabil să zboare la capacitate maximă de îndată ce mult așteptata revenire va sosi”, a adăugat Michalopoulos.

În plus, acesta crede că, în general, pe termen lung, pandemia nu a influențat planurile.

”Ne-am adaptat vremurilor și am adoptat normele de protecție, însă sunt sigur că de îndată ce situația aceasta va lua sfârșit, lucrurile vor reveni la normal”, a mai spus reprezentantul Wizz.

Nu în ultimul rând, George Michalopoulos a precizat că Wizz Air nu plănuiește o reorganizare, deoarece o revenire la normal presupune mai multă atenție și mai mulți angajați. De asemenea, Michalopoulos a atras atenția asupra faptului că zborul rămâne cel mai sigur mijloc de transport.

Wizz Air, una dintre cele mai mari companii aeriene low-cost din Europa Centrală şi de Est, operează o flotă de 134 de aeronave Airbus A320 și A321. Wizz Air este listată la London Stock Exchange cu abrevierea WIZZ. Compania a fost numită recent una dintre cele mai sigure zece companii aeriene din lume de către airlineratings.com, singura agenție mondială de siguranță și rating de produse, iar în 2020 – „Compania aeriană a anului" de către Air Transport Awards.

Sursa foto: Wizz Air

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri