Este evident că riscurile de a-ți strica planurile de călătorie au devenit mult mai mari în contextul pandemiei de COVID-19, turiștii riscând să piardă foarte mulți bani indiferent în ce moment s-ar putea ivi problemele.

Fie că vorbim despre problemele care pot apărea cu câteva zile înainte de plecare, fie că pot apărea în timpul călătoriei, un turist se expune unor costuri și pierderi financiare care ar putea fi acoperite de o asigurare de călătorie.

Citește și Bilanț vaccinare anti-COVID | Câte persoane au fost vaccinate în România

Cu siguranță, cei mai mulți ne gândim la evitarea unor costuri uriașe în cazul în care am avea nevoie de îngrijiri medicale. Facturile pentru astfel de servicii pot fi de ordinul zecilor de mii de euro sau de dolari, dacă avem nevoie de o perioadă mai lungă de spitalizare. De exemplu, în SUA o zi de spitalizare poate sări de 6.000 de dolari.

Puteți pierde bani chiar și înainte de a pleca în călătorie

Asiguratorii atrag atenția în primul rând asupra pierderilor care pot apărea când nici măcar nu ai apucat să pleci de acasă.

Riști să nu-ți recuperezi cheltuielile pentru serviciile deja plătite, dar pe care nici măcar nu ai apucat să le folosești, cum ar fi costul biletelor de călătorie sau de cazare.

Potrivit celor de la Allianz-Țiriac, cheltuielile de anulare a călătoriei sunt acoperite în cazul infectării cu COVID-19 a asiguratului și/sau a familiei cu care călătorește sau chiar numai în cazul plasării în carantină. Indiferent de destinația călătoriei, asiguratul este acoperit. De asemenea, dacă o rudă apropiată (chiar și nepoți, socri, bunici, cumnații, etc.) ajunge la terapie intensivă din cauza COVID-19, clientul poate anula călătoria și își recuperează integral costurile pachetului turistic.

”Cu siguranță, extinderea acoperirii asigurărilor de călătorie în străinătate prin includerea riscului de îmbolnăvire cu COVID-19 înseamnă un plus de competitivitate. Majoritatea clienților sunt mai precauți și simt mai mult ca oricând nevoia de a fi în control atunci când își planifică călătoria. Prin acoperirea extinsă le oferim practic siguranță că vor avea acces la servicii medicale în cazul îmbolnăvirii cu COVID-19 în afara țării, fără să suporte costurile aferente, și siguranța că nu vor pierde banii plătiți pe vacanță în cazul în care sunt testați pozitiv cu noul coronavirus, datorită acoperirii storno”, ne-a explicat Marilena Bârliga, director market management și comunicare Allianz-Tiriac.

Reprezentanții Groupama ne spun că, deși se fac progrese în ceea ce privește combaterea pandemiei de Covid-19, traversăm în continuare o perioadă cu multe incertitudini, astfel că prevenția trebuie să rămână o prioritate pentru fiecare dintre noi. În acest context, o asigurare de călătorie care include și acoperirea riscurilor asociate Covid-19 îți permite să te simți cât mai relaxat și liniștit în vacanță, știind că în cazul unui eveniment neprevăzut nu vei fi nevoit să suporți cheltuieli suplimentare și vei beneficia de asistența necesară.

La fel de importantă este și perioada premergătoare călătoriei, în contextul în care intrarea pe teritoriul unei țări poate fi condiționată de prezentarea unui test negativ, cu un interval de 48-72h înainte de călătorie. O asigurare suplimentară pentru anularea călătoriei, Storno, devine cu atât mai importantă în acest caz, de aceea Groupama a și luat decizia de acoperire a evenimentelor generate de un diagnostic pozitiv.

Citește și Începe etapa a III-a de vaccinare în orașele cu rata de incidență de peste 4,5 la 1.000 de locuitori

Pe lângă eventualele riscuri asociate Covid-19, la fel de relevante sunt și riscurile de accidente sau îmbolnăvire, riscurile asociate practicării sporturilor de sezon, pierderea cursei aeriene sau a bagajelor sau eventualele probleme pe care le poți întâmpina atunci când călătorești cu mașina în afara României. Toate acestea, dar și multe altele, pot fi acoperite prin asigurarea de călătorie și pot face de multe ori diferența dintre o vacanță compromisă și una de neuitat, ne-au explicat specialiștii de la Groupama.

Ce se întâmplă într-un caz nefericit?

Cei de la Groupama ne spun că beneficiu cel mai important adus de acoperirea derogatorie a evenimentelor legate de diagnosticarea cu COVID-19 este acoperirea în limita sumei asigurate (10.000, 30.000 sau 50.000 de euro, în funcție de alegerea clientului) a serviciilor de Asistență medicală de urgență și Repatriere.

În cazul nefericit în care se produce un eveniment asigurat, clientul trebuie să apeleze în maximum 48 de ore numărul dedicat, să furnizeze toate detaliile și să urmeze indicațiile pe care le primește. Compania de asistență medicală parteneră poate intermedia accesul la servicii medicale și chiar achita factura prin decontare directă sau rambursare a cheltuielilor medicale deja plătite de client.

De asemenea, sunt acoperite, în limita sumei asigurate, evenimentele cauzate de izolare sau carantină și cele cauzate de diagnosticarea cu COVID-19 prin Asigurarea pentru întrerupere/extindere călătorie. Într-o astfel de situație, dacă este necesară întoarcerea în țară și întreruperea călătoriei, Groupama Asigurări va rambursa cheltuieli precum: telefon, hrană, taxă de schimbare a biletului de avion pentru întoarcere, până la maximum 300 de euro.

În cazul în care clientul are nevoie și de spitalizare sau este necesară carantinarea sau izolarea, se poate extinde călătoria, inclusiv pentru soțul/soția/partenerul și/sau copiii acestuia, alături de care călătorește, prin rambursarea cheltuielilor cu cazarea, până la maximum 500 de euro”, ne-au explicat cei de la Groupama.

În cazul care asiguratul are nevoie de asistență medicală, clientul apelează compania de asistență cu care Allianz-Țiriac colaborează și în funcție de reglementările din țara de destinație se organizează serviciile medicale în limita pachetului ales– 30.000 sau 50.000 de euro. Cheltuielile sunt achitate de către Allianz-Țiriac prin intermediul partenerilor de asistență, pentru ca asiguratul să se poată concentra pe recuperare.

De asemenea, Allianz-Țiriac atrage atenția asupra cheltuielilor de întrerupere a călătoriei în cazul carantinării sau îmbolnăvirii cu COVID-19 a asiguratului, familiei cu care călătorește sau în cazul în care un apropiat din familie se îmbolnăvește grav și este internat la terapie intensivă.

La ce se așteaptă asiguratorii în viitor

Reprezentanții Allianz-Țiriac ne-au spus că, încă este dificil de anticipat cum va evolua pandemia, dar spun că acoperirea COVID-19 este necesară într-un context încă incert, cum este cel în care ne aflăm în prezent. Probabil că atunci când vaccinarea anti COVID-19 va deveni disponibilă precum cea antigripală și când amploarea virusului se va diminua, acoperirea COVID-19 va deveni una de bază în asigurare.

”Noi anticipăm o revenire progresivă a interesului pentru călătoriile în străinătate în 2021 și implicit pentru asigurările de călătorie, ca urmare a campaniei de vaccinare. Iar în acest context, asigurările cu acoperire COVID-19 vor fi preferate de către turiști”, ne-a mai spus Marilena Bârliga.

Și cei de la Groupama s-au ferit să facă predicții legate de ce se va întâmpla în viitorul apropiat în legătură cu evoluția pandemiei, dar vede includerea asigurării în caz de îmbolnăvire cu COVID-19 ca devenind ceva obișnuit și nu ceva special.

„Asigurarea de călătorie ar trebui să fie un lucru normal, o decizie firească pentru fiecare dintre noi, care să nu fie neapărat influențată de o anumite împrejurări, ci care să vină de la sine, din faptul că înțelegem că oricând ne putem confrunta cu o situație neprevăzută și că trebuie să fim bine pregătiți, pentru a putea trece mai ușor peste ea”, ne-au mai transmis cei de la Groupama.

Potrivit datelor Groupama, circa 88% dintre cei care s-au asigurat de călătorie în 2020 au ales o destinație din Europa.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri