După ce, în 2020, avioanele au stat în mare parte la sol, iar călătorii acasă, revenirea la călătorii a devenit una dintre cele mai așteptate - dar și cele mai incerte - activități în 2021. Mastercard a lansat „Recovery Insights: Gata de decolare?”, o analiză asupra tendințelor privind călătoriile aeriene și terestre, la nivel internațional. În timp ce reluarea călătoriilor rămâne inegală la nivel global, o cincime din țările studiate au revenit la cel puțin 90% din nivelul pre-pandemic pentru rezervările de zboruri interne.

Raportul elaborat de Institutul Mastercard Economics se bazează pe activitățile de vânzări coroborate și anonime, furnizate de rețeaua globală Mastercard, datele analizate ajutând la înțelegerea factorilor și provocărilor care influențează următoarea etapă în materie de călătorii. Analiza acoperă trei paliere: raportul dintre călătorii de agrement și călătorii de afaceri, călătorii interne și pe distanțe lungi, economii și cheltuieli. Raportul identifică, de asemenea, categoriile de cheltuieli care au înregistrat o creștere și ce indică acestea pentru reluarea călătoriilor.

„Deși s-a înregistrat o recuperare impresionantă a călătoriilor aeriene interne pe o serie de piețe, revenirea nu va avea loc peste noapte. Pandemia a dus industria la un grad de scădere a vânzărilor nemaiîntâlnit de peste 15 ani”, a declarat Bricklin Dwyer, economist șef Mastercard și Director al Institutului Mastercard Economics.

Ce a schimbat pandemia în industria zborurilor

Printre cele mai importante tendințe se numără:

  • Călătoriile aeriene rămân la un nivel scăzut, la nivel global, cu unele excepții. Conform analizei, o cincime din țările studiate s-au întors la cel puțin 90% din nivelurile pre-pandemice pentru activitatea de zbor intern. În timp ce unele țări - inclusiv SUA, Australia și Franța - depășesc rezervările de zboruri interne înregistrate înainte de pandemie, altele - precum Canada, Thailanda și Noua Zeelandă - sunt la o fracțiune din volumul de dinainte de începerea pandemiei.
  • Cheltuielile globale pentru combustibil au crescut cu 13%* față de vârful precedent din 2019. Excursiile rutiere - marea tendință din 2020 - rămân în preferințe. Raportul arată o cerere puternică pentru călătoriile locale și zone mai puțin cunoscute. În SUA, tot mai mulți oameni preferă călătoriile cu mașina, 25% din închirierile de vehicule fiind utilizate pentru călătorii interstatale.
  • Pe măsură ce oamenii își reiau ritmul obișnuit al vieții, economiile acumulate contribuie la creșterea vânzărilor în diverse categorii. De exemplu, vânzările în saloanele de înfrumusețare și în magazinele de accesorii de voiaj sunt în creștere. Au crescut, de asemenea, și cheltuielile la vânzătorii de ambarcațiuni (+30%) și la magazinele de biciclete (+62%), întrucât cererea acumulată s-a suprapus cu un nivel mai mare al economiilor datorat stimulilor fiscali și al economiilor generate de restricțiile de mobilitate. SUA, urmate de Canada, Belgia și Australia, au avut cel mai mare „exces” de economii ca procent din cheltuielile anuale de consum individual.
  • Călătoriile de afaceri la nivel global se situează în urma călătoriilor globale de agrement, cu aproximativ patru luni. Călătoriile de afaceri la nivel mondial indică semne de redresare, un exemplu în acest sens fiind rezervările de călătorii interne în interes de serviciu din Australia, aflate la aproape 80% comparativ cu nivelul pre-COVID. În plus, călătoriile interne în interes de serviciu din SUA au revenit la puțin peste jumătate din nivelul mediu din 2019.
  • Redeschiderea frontierelor a creionat 10 coridoare de zbor interesante. Redeschiderea treptată a frontierelor s-a dovedit a fi o provocare atât pentru călători, cât și pentru industria turismului. Însă anumite coridoare deschise, cum ar fi între Australia și Noua Zeelandă și între SUA și America Latină și Caraibe, sunt la aceleași niveluri pre-pandemice și, în unele cazuri, le depășesc.

„Implicațiile economice ale turismului sunt vaste și, practic, nicio industrie nu rămâne neafectată atunci când călătorii stau acasă. Prin raportul „Recovery Insights”, am ajutat companiile aeriene să își redefinească rutele de călătorie, retailerii să reorganizeze inventarierea, iar orașele să înțeleagă modificările la nivel de cheltuieli în funcție de cartiere”, a declarat Raj Seshadri, Președinte, Data & Services Mastercard.

De exemplu, la începutul anului trecut, o companie aeriană de top din zona Asia-Pacific a folosit soluția Mastercard Test & Learn pentru a înțelege ce anume a generat creștere pe durata pandemiei. Analiza a arătat că numărul călătoriilor cu durata mai mare de șapte zile a crescut cu aproape două treimi, iar biletele cumpărate cu luni în avans au crescut cu aproximativ jumătate. Pe baza acestor informații, compania aeriană a reușit să își ajusteze instantaneu strategia în timp real pentru a-și optimiza vânzările și a servi mai bine călătorii.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri