Litoralul românesc se numără printre alegerile turiștilor români pentru concediile din timpul verii. Plaja lărgită din Mamaia, însă, le-a dat planurile peste cap multora dintre cei care au ales să își petreacă vacanțele pe malul Mării Negre. Mohammad Murad, unul dintre cei mai mari investitori în industria hotelieră din România și proprietarul lanțului Phoenicia Hotels, acuză autoritățile că au demarat un proiect incomplet și că nici nu permit privaților din zonă să mai îndulcească puțin amarul.

Într-un interviu Wall-Street, Murad a apreciat acest sezon estival ca fiind unul foarte bun, excelent chiar, comparativ cu 2020. Referindu-se direct la litoralul românesc, care duduie în această perioadă, omul de afaceri a dezvăluit că sudul acestuia înregistrează o creștere de 15%, în timp ce nordul suferă o scădere în căutări.

Să fie plaja motivul reorientării turiștilor?

”E și plaja un motiv, dar nu este singurul. În Sud au apărut locații noi, au fost făcute renovări și s-a investit mult. În plus, și prețurile sunt mai accesibile pentru turiștii români”, a explicat Murad.

Totodată, acesta a precizat că scăderea persistă în ceea ce privește rezervările la nivel de orașe, unde turismul încă nu și-a revenit. Totuși, Murad speră la cifre mai bune începând cu septembrie.

Citeste si:
Penitenciarul Doftana ar putea fi renovat. Mohammad Murad, dispus...
Penitenciarul-muzeu Doftana...

Cum poate fi rezolvată chestiunea plajei din Mamaia

Problema plajei lărgite din Mamaia este clar în ”curtea” autorităților, pentru că, așa cum declară și Murad, privații nu pot interveni în proiecte așa de complexe. Investitorul precizează că proiectul este un mare avantaj pentru turismul din România, însă oficialii români l-au pus într-o lumină proastă.

”Este un avantaj că avem la dispoziție un spațiu mai mare, dar autoritățile trebuie să îl dea spre exploatare. Oficialii susțin că nu există cadastru făcut, dar dacă șeful de la cadastre e în concediu o lună, nu mai facem nimic o lună?! Cel mai important aici este clientul, dincolo de birocrație. Dacă autoritățile nu pricep asta, înseamnă că nu au înțeles ce înseamnă turism”, a comentat omul de afaceri.

Murad propune următoarele pentru ca plaja de la Mamaia să fie un proiect de succes:

  • să permită operatorilor să amplaseze șezlonguri și umbrele,

”Totul ar fi contra-cost, oamenii vor plăti pentru un loc mai în față. Și nu ne-am mai lovi de birocrație”, a adăugat Murad.

Citeste si:
Grecia, vedeta verii, se plânge de numărul mare de turiști
Grecia, vedeta verii, se...

”Plajele nu sunt în administrația privaților, cei de la Apele Române sunt cei care se ocupă ca acestea să fie potrivite turismului. Am înaintat numeroase cereri ca din banii colectați din taxe și impozite să fie achiziționate utilaje care să ajute la curățarea plajelor”, mai spune omul de afaceri.

Statul are nevoie de privat doar ca să își încaseze taxele.

Mohammad Murad, investitor

Murad critică vehement statul și lipsa de interes a acestuia, descriindu-l un simplu colector de taxe. În plus, investitorul propune și o dezbatere între mediul public și privat, prin care să fie comparate implicațiile, dar și salariile celor angajații în cele două sectoare.

Citeste si:
Constructorul plajei lărgite din Mamaia: Și peste 50 de ani plaja...
Constructorul plajei lărgite...

”Am băgat miliarde în statul român prin investiții, taxe și impozite. Statul a rămas un observator și un colector de taxe. E aceeași poveste ca în situația cu algele de pe litoral. E în custodia Apelor Române, dar când ei nu și-au făcut treaba, nimeni nu s-a sesizat. Când noi, privații, nu am mai putut plăti taxe, au venit peste noi și ne-au amendat”, a adăugat investitorul.

Delta Dunării, Maldive de România

Ca să ne mai descrețim frunțile, am trecut la capitolul investiții în România.

Următoarele planuri vizează Delta Dunării, despre care Murad spune că întotdeauna a văzut un Maldive în Deltă. Acesta intenționează să ridice un complex turistic în regiune, despre care nu a dezvăluit încă foarte multe detalii.

”Delta Dunării este un loc aparte. Vorbim despre un complex turistic pe orizontală, am chiar azi ședința pentru aprobarea sa. Este un proiect în care vor fi investiți, în total, circa 15 milioane de euro (șapte, în prima fază)”, a mărturisit Murad.

Proiectul ar urma să fie finalizat în următorii doi ani.

Cine este Mohammad Murad

Mohammad Murad a venit în România la vârsta de 17 ani, cu gândul să studieze medicina. A început la Iași, după care s-a mutat la București. A intrat în mediul de afaceri în 1991, începând în domeniul alimentar, iar în 1992 a deschis primul magazin SpringTime. După anii 2000, cele mai multe investiții făcute de Mohammad Murad au fost orientate nu doar către industria hotelieră, ci și către zona imobiliară.

În 2002, Murad a în­­ființat compania Triumf Construct, după ce îna­­inte cu doi ani demarase deja construcția de lo­­cuințe din zona Șisești, în nordul Capitalei. În perioada 2002-2003, a făcut și primele apartamente turistice de pe malul Mării Negre, situate în complexul Coral Beach din zona Năvodari–Mamaia Nord. În 2005 și-a direcționat aface­rile din industria hotelieră și către București, unde a inaugurat Phoenicia Grand Hotel, din apro­pierea aeroportului Băneasa, în nordul Capitalei, urmat, în 2009, de Phoenicia Aparthotel, în zona rezidențială Băneasa.

Pe fondul crizei din 2008 a apărut Phoenicia Holiday Resort, care avea 420 de apartamente, fiind transformat în hotel de patru stele. Astfel, complexul hotelier Phoenicia de pe litoral a fost extins cu noi construcții: Phoenicia Luxury (2014), cu 180 de camere și apar­­­­­tamente, catalogat la patru stele plus, și Phoenicia Royal (2017), cu 144 de spații de caza­­re, cla­sificate la cinci stele.

Nu în ultimul rând, investitorul va renova Complexul Amfiteatru-Panora­­mic-Belvedere din Olimp, cumpărat în 2016 de la omul de afaceri Josef Goschy, care a fost reintrodus în cir­­cuitul turistic în iunie 2020.

Sursa foto: Facebook/ Mohammad Murad

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri