Luna august se preconizează a fi cea mai aglomerată din acest sezon estival în stațiunile aflate pe țărmul românesc al Mării Negre, până în jurul datei de 12 august majoritatea unităților de cazare fiind rezervate în totalitate, anunță Litoralulromanesc.ro, turoperator specializat pe acest segment de vacanțe. Potrivit rezervărilor făcute până în acest moment, gradul de ocupare a hotelurilor după jumătatea lunii august este, în medie, de aproximativ 70%, dar cifrele sunt în creștere, direct proporțional cu solicitările venite din partea turiștilor.

Peste 80% dintre românii care vor petrece concediul la mare în ultima lună de vară și-au făcut planurile de vacanță din timp, 45% dintre aceștia rezervând sejururile prin programul Înscrieri Timpurii, categorie în care se află mai ales familiile cu copii și angajații din instituțiile statului. Restul a rezervat sejururile mai târziu, unii chiar și cu doar o săptămână înainte de a pleca în vacanță, accesând ofertele Last Minute. Cele mai solicitate hoteluri sunt cele care oferă pachete all inclusive, fiind și primele care au epuizat locurile disponibile.

“Pentru a explica aceste cifre trebuie să corelăm turismul cu situația pandemică. Și anul acesta, mulți români au fost reticenți în a pleca în vacanță în străinătate din varii motive – obligativitatea vaccinului și/sau a testării, precum și incertitudinile legate de regulile din destinație, dar, în același timp, nu au vrut să mai renunțe la vacanța de vară, așa cum mulți au făcut în 2020. Au ales litoralul românesc datorită proximității și siguranței”, afirmă Ionuț Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro.

Cât costă o vacanță pe litoralul românesc, în august

În ceea ce privește tarifele în luna august, prin oferta Last Minute, acestea pornesc de la 850 de lei/camera pentru un sejur de 5 nopți la o unitate de 2 stele din Costinești, de la 1.075 de lei în Eforie Nord și de la 1.200 lei în Mamaia. Cele mai solicitate stațiuni în luna august sunt Mamaia, Eforie Nord, Venus și Jupiter, dar și pentru celelalte stațiuni cererea este foarte ridicată.

Pe fondul scăderii tarifelor începând cu data de 1 septembrie, aproximativ 50% din locurile disponibile în hotelurile de la mare pentru primele două săptămâni ale lunii au fost deja rezervate, mai arată datele Litoralulromanesc.ro. Compania mai anunță că în sezonul 2021 a înregistrat creșteri semnificative ale vânzărilor în raport cu 2019, cel mai bun an din istoria turismului autohton.

De asemenea, una dintre tendințele accentuate de pandemie este atenția sporită pe care o acordă turiștii în alegerea hotelului: pentru mulți români, prețul nu mai este principalul criteriu în funcție de care aleg unitatea de cazare, ghidându-se și după calitatea și complexitatea serviciilor incluse în pachet. De aceea, în sezonul 2021, hotelurile cunoscute ca având servicii bune au fost și cele mai solicitate, având grade de ocupare mari.

De cealaltă parte, hotelierii au înțeles să-și adapteze serviciile ținând cont de solicitările turiștilor: românii vor să-și securizeze bugetele, motiv pentru care preferă fie pachetele all inclusive, fie variantele de cazare cu două mese pe zi. Astfel că multe unități de pe litoral s-au adaptat din mers și, pentru vârful sezonului estival, au introdus pachete cu demipensiune.

Litoralulromanesc.ro, deținut de compania Creative Eye SRL din Constanța, cu capital integral privat românesc, este cel mai mare retailer de vacanțe în stațiunile autohone de la Marea Neagră, atât ca număr de turiști, cât și ca vânzări. Portalul promovează peste 500 de structuri de cazare în 13 stațiuni de pe litoralul românesc, de la unități de o stea până la cele de cinci stele. În cei 16 ani de activitate, turoperatorul a organizat vacanțe la malul mării pentru peste 1,3 milioane de turiști care au rezervat peste 4 milioane de nopți de cazare.

Sursa foto: LitoralulRomânesc.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri