Peste 615.000 de turişti străini au vizitat România în primele nouă luni ale acestui an, iar aceştia au cheltuit în medie 2.327 lei de persoană, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, citate de Agerpres.

"În perioada 1.I - 30.IX.2021, turiştii nerezidenţi sosiţi în România au cheltuit în medie 2.327,3 lei/persoană. (...) Numărul total al turiştilor nerezidenţi cazaţi în structurile de cazare turistică colective, în perioada 1.I - 30.IX.2021, a fost de 615,4 mii, cheltuielile acestora însumând 1.432,2 milioane de lei", se precizează în comunicatul INS.

Călătoriile pentru afaceri (inclusiv participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii) au reprezentat principalul motiv al sejurului petrecut de către 51,5% dintre turiştii nerezidenţi sosiţi în România în perioada ianuarie - septembrie iar cheltuielile acestora au reprezentat 55,3% din totalul cheltuielilor.

Dintre turiştii nerezidenţi sosiţi în România în acest an, 48,5% au călătorit în scop particular, în principal pentru vacanţe (60%), pentru evenimente culturale şi sportive (12,3%) şi pentru vizitarea prietenilor şi rudelor (10,5%). Călătoriile în scop particular includ călătoriile pentru vacanţe, cumpărături, evenimente culturale şi sportive, vizitarea prietenilor şi rudelor, tratament medical, pelerinaj religios, tranzit şi alte activităţi.

Din totalul cheltuielilor pentru afaceri în primele nouă luni, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile pentru cazare (49%), din cadrul acestui tip de cheltuieli fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (90% din totalul cheltuielilor pentru cazare). Cheltuielile turiştilor nerezidenţi în restaurante şi baruri au fost de 18,5%, iar cele pentru cumpărături au reprezentat 15,1% din totalul cheltuielilor pentru afaceri. Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături, 48,3% au fost destinate cumpărării alimentelor şi băuturilor, iar 29,8% cumpărării cadourilor şi suvenirurilor. Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 64,9% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru acces în parcuri de distracţii, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 41,2% din totalul cheltuielilor pentru recreere.

Din totalul nerezidenţilor sosiţi în România în perioada menţionată, 39,4% şi-au organizat sejurul prin agenţii de turism, 38,2% şi-au organizat singuri sejurul, 17,2% prin alte modalităţi de organizare a călătoriei, în timp ce 5,2% şi-au organizat călătoria atât pe cont propriu cât şi printr-o agenţie de turism.

Principalul mijloc de transport utilizat pentru a sosi în România a fost avionul, folosit de 74,8% din numărul total de turişti, în timp ce 18,1% au utilizat autoturisme proprii, 4,5% autocare şi autobuze, iar 2,6% au sosit cu alte mijloace de transport (tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.).

În trimestrul trei, numărul total al turiştilor nerezidenţi cazaţi în structurile de cazare turistică colective a fost de 419.600, cheltuielile acestora însumând 928,4 milioane de lei.

Călătoriile în scop particular au reprezentat principalul motiv al sejurului petrecut de către 52,3% dintre turiştii nerezidenţi sosiţi în România în trimestrul III 2021, cheltuielile acestora reprezentând 48,4% din totalul cheltuielilor. Călătoriile în scop particular includ călătoriile pentru vacanţe, cumpărături, evenimente culturale şi sportive, vizitarea prietenilor şi rudelor, tratament medical, pelerinaj religios, tranzit şi alte activităţi.

Dintre turiştii nerezidenţi sosiţi în România în trimestrul III 2021, 47,7% au călătorit în scop profesional şi de afaceri (inclusiv participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii), cheltuielile acestora reprezentând 51,6% din totalul cheltuielilor.

Din totalul cheltuielilor pentru afaceri în trimestrul III 2021, ponderea principală o reprezintă cheltuielile pentru cazare (47,8%), din cadrul acestui tip de cheltuieli fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (90,6% din totalul cheltuielilor pentru cazare). Cheltuielile turiştilor nerezidenţi în restaurante şi baruri au fost de 18,8%, iar cele pentru cumpărături au reprezentat 15,6% din totalul cheltuielilor pentru afaceri. Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături, 48,4% au fost destinate cumpărării alimentelor şi băuturilor, iar 30% cumpărării cadourilor şi suvenirurilor. Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 58,8% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru acces în parcuri de distracţii, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 47,3% din totalul cheltuielilor pentru recreere.

Din totalul nerezidenţilor sosiţi în România în trimestrul trei, 42,4% au apelat la serviciile unor agenţii de turism, 38% şi-au organizat singuri sejurul, 15% au optat pentru alte modalităţi de organizare a călătoriei, în timp ce 4,6% şi-au organizat călătoria atât pe cont propriu cât şi printr-o agenţie de turism.

Principalul mijloc de transport utilizat pentru a sosi în România a fost avionul, folosit de 73,2% din numărul total de turişti, în timp ce 17,4% au utilizat autoturisme proprii, 6% autocare şi autobuze, iar 3,4% au sosit cu alte mijloace de transport (tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.).

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri