August a fost luna de vârf pentru călătorii, atât în țară cât și în străinătate, arată cifrele INS. În total, în 2022 românii au făcut peste 14 milioane de călătorii turistice.

Luna de vârf din cadrul călătoriilor pentru vacanţe a fost, în perioada ianuarie-septembrie 2022, luna august, atât pentru călătoriile interne, cu 20,8%, cât şi pentru călătoriile externe, cu 26,5% din totalul acestui tip de călătorii.

În ceea ce priveşte călătoriile pentru afaceri, luna de vârf a fost iunie pentru călătoriile interne, cu 15,9%, şi luna mai pentru călătoriile externe, cu 18,5% din totalul acestui tip de călătorii, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.

Ca şi în anii anteriori, în cadrul călătoriilor pentru vacanţe, turiştii români au preferat călătoriile de scurtă durată (de mai puţin de 4 înnoptări) şi cazarea la rude şi prieteni.

Numărul călătoriilor turistice efectuate de rezidenţi în primele nouă luni ale anului a fost de 14.096.300, ponderea călătoriilor pentru vacanţe în total călătorii fiind de 93,5%, pentru călătoriile de afaceri şi motive profesionale de 1,5%, iar pentru alte motive (pelerinaj religios, tratament medical etc) de 5%.

Cele mai multe călătorii au fost cele de 1-3 înnoptări, 61,9% din totalul călătoriilor pentru afaceri şi motive profesionale şi 58,2% din totalul călătoriilor pentru vacanţe.

Conform INS, s-a menţinut preferinţa turiştilor români privind modalitatea de cazare în cadrul călătoriilor pentru vacanţe, 48,3% dintre aceştia preferând cazarea la rude şi prieteni. A urmat cazarea în hoteluri şi unităţi similare, în proporţie de 28,3% şi alte unităţi de cazare (cabane turistice, pensiuni turistice, pensiuni rurale, bungalouri, spaţii de cazare pe nave) în proporţie de 13,9%. Restul modalităţilor de cazare, respectiv: locuinţe particulare cu chirie (camere şi apartamente de închiriat), case de vacanţă (locuinţe particulare), campinguri şi alte tipuri de cazare fără plată au fost preferate de 9,5% dintre turişti.

În cadrul călătoriilor de afaceri şi motive profesionale, turiştii români s-au cazat în proporţie de 34,7% în hoteluri şi unităţi similare. Alte modalităţi de cazare au fost utilizate în proporţie de 22,5%, la rude şi prieteni, în proporţie de 20,1%, şi în locuinţe particulare cu chirie (camere şi apartamente de închiriat), cu 7,7%. Restul modalităţilor de cazare: case de vacanţă (locuinţe particulare), alte unităţi de cazare şi campinguri au fost preferate de 15,0% dintre turiştii participanţi la acest tip de călătorie.

În proporţie de 97,7% călătoriile pentru vacanţe în străinătate au avut ca destinaţie ţări din Europa, ţările Uniunii Europene reprezentând 88,4% din totalul acestor călătorii.

Numărul total de înnoptări aferente călătoriilor realizate a fost de 54.077.000 (91,3% reprezentând înnoptările pentru călătoriile de vacanţă). Din totalul de 49.352.300 de înnoptări înregistrate pentru vacanţe, 83,2% au fost realizate în România şi 16,8% în străinătate.

Rezidenţii români au cheltuit peste 17,742 miliarde de lei pentru călătorii pentru vacanţă şi afaceri, din care 73% pentru cele care au vizat destinaţii interne, iar 27% pentru cele care au vizat destinaţii externe. Din totalul cheltuielilor turistice pentru călătorii de vacanţă 74,1% au reprezentat cheltuielile pentru călătoriile în ţară, iar 25,9% pentru călătoriile în străinătate.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri