În 2022 Europa a atras circa 500 de milioane de turiști din întreaga lume, dar două țări au dominat topul celor mai vizitate destinații, iar previziunile spun că în 2025 vor atrage împreună un total de peste 180 de milioane de vizitatori, se arată într-un recent studiu realizat de compania GlobalData.

Chiar și cifrele înregistrate în 2022 au fost impresionante pentru cele două țări despre care vorbește raportul citat.

Ambele au înregistrat o revenire spectaculoasă a numărului de turiști anul trecut în comparație cu 2021, cumulând aproape 130 de milioane de turiști din întreaga lume, potrivit estimărilor GlobalData.

Cele două țări sunt Franța și Spania. Franța a revenit pe primul loc în topul destinațiilor preferate din Europa, după ce în 2021 fusese depășită de națiunea iberică.

Poate că nu este surprinzătoare clasarea acestor două țări, ținând cont de numărul mare de destinații de turism pe care le posedă, dar evoluția din 2022 a fost impresionantă. Cifrele arată că Franța a atras circa 66,6 milioane de vizitatori, în timp ce datele preliminare pentru Spania indică un total de 63,3 milioane de vizitatori.

Ținând cont că Spania a fost liderul din 2021, un an încă afectat de restricțiile de circulația apărute în pandemia de COVID, a avut un total de 26,3 milioane de turiști, înseamnă că în 2022 a înregistrat o creștere a numărului de vizitatori de peste 140% față de anul anterior.

În consecință, creșterea Franței a fost și mai impresionantă, ținând cont că și-a recuperat locul de lider în topul destinațiilor europene în 2022.

În 2025, Spania și Franța ar putea ajunge la un total de peste 180 milioane de turiști

Datele actuale sugerează un potențial de creștere pentru următorii trei ani pentru cele două țări. Nici nu este surprinzător, din moment ce Franța, de exemplu, primise în 2019, circa 88,1 milioane de vizitatori din întreaga lume.

Astfel, pentru următorii trei ani, GlobalData anticipează o rată de creștere anuală de peste 12%, ceea ce înseamnă că se vor ajunge la circa 182 milioane de vizitatori. Pentru Franța, datele arată că în 2025 va ajunge la circa 93,7 milioane de turiști, în timp ce Spania va fi și ea aproape, cu un total previzionat de 89,5 milioane de turiști.

„Gradul de vizitare în Franța și Spania va rămâne ridicat în anii următori, festivalurile, cultura și gastronomia fiind o mare atracție pentru turiști. Ambele țări au multe de oferit vizitatorilor, cu propriile lor culturi, bucătării și atmosfere unice. Ambele țări sunt, de asemenea, relativ mari, cu un peisaj divers și variat, iar fiecare țară are propria sa coastă maritimă unică”, a declarat Hannah Free, analist de turism și turism la GlobalData.

De ce sunt atât de populare cele două țări și ce ar putea învăța și România de la ele

Franța, ca și Spania, se bucură de o serie întreagă de destinații în care turiștii din întreaga lume își pot planifica o vacanță sau măcar un city-break.

„Alături de Italia și Spania, Franța reprezintă un segment semnificativ al creșterii turismului în Europa de Vest. Țara nu este populară numai în rândul călătorilor din Europa, în special din Marea Britanie, Germania și Belgia, dar este populară și printre vizitatorii din țări mult mai îndepărtate, inclusiv China și Statele Unite. De fapt, Franța este una dintre destinațiile de top din Europa de Vest pentru călătorii din SUA”, a mai spus Hannah Free.

Unul dintre marile avantaje ale Franței este infrastructura de transport. Călătoria între orașele mari din Franța și Spania este relativ ușoară, cu trenuri de mare viteză care leagă majoritatea orașelor importante.

Franța, în special, deține unele dintre cele mai importante legături feroviare cu cele mai multe țări din Europa de Vest, Parisul fiind legat de mai toate capitalele și orașele importante din jurul lui prin căi feroviare de mare viteză, cu trenuri de noapte, la prețuri relativ accesibile și care-i scutește pe turiști de corvoada planificării unui zbor cu avionul.

Deși unele zboruri între orașele din Europa pot fi mai ieftine decât unele rute feroviare, iar timpul de călătorie este mai scurt, prețurile variază foarte mult, iar biletele last-minute pot fi cu mult mai mari decât biletele de tren, care nu variază atât de mult, modificările fiind extrem de rare, condiții în care crește gradul de predictibilitate în ceea ce privește costurile de călătorie în orice moment.

Potrivit celor de la GlobalData, aceste țări ar putea avea și mai mult de câștigat, dacă autoritățile europene vor implementa cât mai rapid proiectul feroviar „Ultra Rapid Train”.

„Un proiect cheie de transport în Europa de Vest este linia Ultra Rapid Train, care este planificată de Comisia Europeană pentru a îmbunătăți conectivitatea între Lisabona (Portugalia) și Helsinki (Finlanda)”, a mai spus Hannah Free.

Programul implică construirea unei rețele de cale ferată de mare viteză de 8.000 km între Lisabona și Helsinki, cu o buclă în jurul Mării Baltice. Linia feroviară va trece prin Portugalia, Spania, Franța, Germania, Danemarca, Estonia, Lituania, Polonia și Finlanda.

În condițiile în care numărul de aeroporturi sunt limitate, zborurile sunt din ce în ce mai scumpe, ținând cont că unele destinații de la noi sunt destul de departe de un aeroport internațional, România ar putea încerca și ea să-și dezvolte infrastructura feroviară concentrându-și eforturile către zonele atractive din punct de vedere turistic, prin dezvoltarea de rețele de transport feroviar rapid și prin introducerea unor trenuri de mare viteză.

Cei care merg cu trenul către zona turistică Predeal-Sinaia-Brașov înțeleg perfect de ce o linie rapidă de tren ar fi un plus uriaș pentru industria turistică de pe Valea Prahovei și împrejurimile sale.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri