8 din 10 români au planuri de călătorie în 2023, iar un interes ridicat se observă în rândul generației Boomers (90%). În timp ce intenția de a călători este în general ridicată, cel mai scăzut interes a fost manifestat de Millenials (68%), potrivit datelor furnizate de platforma Teads.

Aproape jumătate dintre cei care intenționează să călătorească (48%) vor avea una sau două vacanțe anul acesta, iar 52% se așteaptă la cel puțin 3 călătorii anul acesta. Deși apetitul pentru călătorii este mare, 8 din 10 participanți la studiu nu aveau nicio rezervare la momentul studiului, iar 6 din 10 persoane au declarat că se vor ocupa de rezervări în primele șase luni ale anului.

Presa online este principala sursă de informare în ceea ce privește vacanțele pentru mai bine de jumătate dintre români (54%). Cele mai accesate sunt articolele dedicate călătoriilor (42% dintre respondenți), dar și articolele de tip știre reprezintă o sursă de informații importantă (25% dintre respondenți).

Călătoriile realizate în scop turistic primează în rândul românilor. Cei mai mulți (44%) călătoresc pentru a se relaxa, iar 19% călătoresc pentru a-și vizita familia și prietenii. Principalele criterii care influențează decizia de cumpărare sunt costul și destinațiile (pentru 7 din 10 români), iar 17% sunt atrași de rezervarea flexibilă.

Atenți la trendurile internaționale, jumătate dintre turiștii români ar lua anumite măsuri pentru a avea o vacanță mai eco. 21% ar alege destinații cunoscute drept sustenabile, iar 18% ar fi dispuși să aleagă locuri de cazare mai prietenoase cu mediul.

„Rezultatele studiului despre călătorii obținute în România reprezintă o sursă importantă de informații suplimentare, permițându-ne să înțelegem mai bine specificul audienței. Am descoperit care sunt cele mai importante criterii care influențează decizia românilor în vederea planificării și achiziționării de călătorii, și care este principala sursă de informare pentru public. Pentru noi, în cadrul Teads, adoptarea unei abordări centrate pe audiență este foarte importantă, deoarece aceasta are ca rezultat o eficiență mai mare în campaniile online derulate pentru clienții noștri”, a declarat Katarzyna Kabiesz, Research & Insights Manager Teads CEE.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri