Italia, Spania şi Grecia sunt cele mai populare destinaţii de vacanţă pentru care românii vor opta în această vară, însă pe listă se mai află Turcia, Franţa sau Portugalia, arată o analiză realizată de platformă online de rezervări bilete de avion eSky.

Conform datelor companiei, pentru 2023, Italia rămâne pe primul loc în topul vacanţelor organizate pe cont propriu, cu 30% din totalul căutărilor pentru cele mai populare zece destinaţii. Oraşele în care românii aterizează pentru a-şi începe vacanţele sunt, în principal, Roma, Milano, Veneţia, Napoli, Bologna şi Catania, în Sicilia, relatează Agerpres.

Ierarhia continuă cu Spania (locul 2) şi Grecia (locul 3), ponderea acestor ţări în clasamentul celor mai populare zece destinaţii fiind de 26%, respectiv 17% în total căutări. Barcelona, Madrid, Valencia, Alicante au fost oraşele care i-au interesat cel mai mult pe români în Spania. Pe de altă parte, în Grecia, sunt preferate: Atena, Corfu, Zakynthos şi insula Heraklion.

De asemenea, locul 4 în clasamentul destinaţiilor de top pentru vacanţa din acest an este ocupat de Franţa, cu zboruri către Paris şi Nisa.

Urmează Turcia, cu Istanbul şi Antalya, ca principale oraşe preferate, iar Portugalia, Cipru, SUA, Emiratele Arabe Unite şi Egipt sunt cele cinci locuri care completează lista celor mai bune destinaţii de vacanţă pentru acest sezon estival. În acest context, ţara de origine a vinului de Porto de pe coasta Atlanticului reprezintă 3% din căutările de pe listă, procent similar cu preferinţele pentru Cipru.

Potrivit sursei citate, în acest an, românii îşi organizează concediile de vară mult mai devreme decât în luna mai, iar ofertele de tip "last minute" nu mai sunt la fel de căutate.

În ceea ce priveşte durata vacanţei, totul depinde nu numai de preţul biletelor de avion, ci şi de preţul meselor sau al cazării într-o anumită ţară, se menţionează în analiza de specialitate. Astfel, în Turcia,o vacanţă este rezervată, în medie, pentru un interval de până la şase zile, în timp ce în Spania durata creşte la opt zile.

"Excepţia în această categorie este reprezentată de Statele Unite, unde românii intenţionează să petreacă mai mult de două săptămâni. În medie, intervalul dintre zborurile de dus şi cele de întors este de 16 zile", notează sursa citată.

Totodată, în majoritatea cazurilor, românii nu intenţionează să călătorească singuri, iar numărul mediu de pasageri către destinaţiile aflate pe lista celor mai populare locuri de vacanţă este de aproximativ 2,1 persoane.

"Cu toate acestea, Cipru iese în evidenţă în această categorie, unde numărul mediu de pasageri se apropie de trei. Acest lucru poate indica atât o călătorie în familie cu un copil, cât şi o excursie de vacanţă cu prietenii. În schimb, cel mai mic număr mediu de călători a fost înregistrat în Portugalia şi în Statele Unite, unde aproape sigur vom merge în compania unei singure persoane. Creşterea numărului de persoane care îşi organizează singure vacanţa în perioada concediilor indică faptul că românii doresc să economisească bani, iar acesta este unul dintre avantajele clare ale călătoriilor organizate pe cont propriu", relevă analiza de specialitate.

Datele prezentate în raportul eSky se referă doar la piaţa din România şi au luat în considerare căutările de zboruri dus-întors în perioada 1 ianuarie - 30 aprilie 2023, cu plecare de pe aeroporturile româneşti cel mai devreme la 1 iunie 2023 şi cel mai târziu la 31 august 2023. Ţările de pe lista celor mai populare zece destinaţii de vacanţă au o pondere de 58,2% din toate căutările din perioada analizată.

eSky Group, membru al grupului de agenţi International Air Transport Association (IATA), este deţinătorul platformei de organizare a călătoriilor, cu servicii oferite în peste 50 de ţări. Compania a încheiat anul 2022 cu un rezultat EBITDA de peste 90 de milioane de zloţi.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri