Lanturile hoteliere internationale sunt tot mai interesate de intrarea pe piata romaneaca, in conditiile in care in urmatorii zece ani valoarea serviciilor turistice ar putea depasi 11 miliarde euro luand in calcul o rata anuala de crestere de 7,9%, potrivit World Travel & Tourism Council (WTTC).
Potrivit studiului dat publicitatii de catre compania Peacock Hotels, in cinci ani Capitala va beneficia de inca 6.200 de camere de hotel in proiecte hoteliere noi. in 2007 vor putea fi inaugurate 500 de camere, anul viitor alte 2.000, in 2009 circa 1.300, in 2010 inca aproape 1.300, pentru ca in 2011 sa fie lansate pe piata 1.273 de camere noi. Potrivit WTTC, principalele retele internationale care intentioneaza sa intre pe piata romaneasca, in perspectiva urmatorilor trei-patru ani, sunt Kempinsky, Hyatt sau Sheraton.

"Bucurestiul este o tinta atractiva si prezinta un mare potential de dezvoltare in comparatie cu alte orase din Europa, atat in ce priveste nivelul mediu de ocupare, cat si marimea tarifului net obtinut. Piata romaneasca este dominata de hoteluri de trei si patru stele, acestea reprezentand 66% din totalul facilitatilor hoteliere existente. in ceea ce priveste hotelurile de cinci stele din Bucuresti, singurele care raspund sau se apropie simtitor de exigentele categoriei, acestea sunt in numar de numai sase, cu o capacitate totala de 1.467 camere", se mai arata in raportul Peacock Hotels citat de NewsIn.

In plus, in proiectele de dezvoltare imobiliara din Bucuresti a aparut, ca nou concept, integrarea in proiecte mai ample cu spatii rezidentiale si complexe comerciale si a hotelurilor de capacitate ce variaza intre 250 pana la 350-400. in aceasta categorie intra proiectele initiate de River Invest - Sema Park in vestul orasului, proiectul AFI Europe/NCH - Cotroceni Park sau dezvoltarea proiectului grupului spaniol Fadesa.

In locul asa-numitei Case Radio, aflata in zona centrala a Bucurestiului va fi dezvoltat un proiect imobiliar de catre Plaza Center, in parteneriat public - privat, proiect care va avea o suprafata construita de 360.000 metri patrati. Ansamblul va fi dezvoltat in trei etape, in urmatorii sase ani, si va include o zona comerciala, spatii de birouri si peste 300 camere de hotel clasificate la cinci stele. Un alt proiect hotelier este cel situat la intersectia dintre Calea Victoriei si strada Lemnea, foarte aproape de viitoarea investitie initiata de Academia Romana, care si-a propus sa construiasca un hotel de patru stele pentru reuniuni. Proiectul ar urma sa fie realizat printr-o asociere in participatiune, Academia participand cu un teren de 3.500 mp, iar finantarea fiind asigurata de firma care va realiza hotelul.

Noile proiecte de cinci stele vor fi situate atat in vecinatatea zonei centrale, cat si in sud-estul, vestul si nordul capitalei, urmand sa genereze aproape 1.100 de camere in viitorii trei-patru ani, potrivit aceluiasi studiu. Analistii companiei sustin ca nordul Capitalei a fost capul de afis al dezvoltarii de pana acum, dar acest lucru nu a fost decat o repetitie generala pentru ce urmeaza sa se intample in zona pana la sfarsitul deceniului.

"Explozia investitionala in domeniul hotelier va atinge apogeul in urmatorii cinci-sase ani, atragand o dublare a capacitatii existente la nivelul capitalei si cresterea semnificativa a celei nationale", sustin specialistii Peacock Hotels in raport.

Compania Peacock Hotels ofera consultanta dezvoltatorilor de proiecte hoteliere si este reprezentantul in Romania si Moldova al Golden Tulip Inns&Resorts.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri