Romanii prefera ca destinatie de schi, in perioada sarbatorilor de iarna, Austria, iar ca mijloc de transport cei mai multi aleg masina proprie, potrivit datelor furnizate de catre operatori de turism din Romania.
Potrivit Agentiei Marshal Turism, numarul romanilor care aleg sa-si petreaca sarbatorile de iarna la schi in strainatate a crescut, in 2007, in medie cu 35 %, fata de anul trecut.

Din ofertele agentiei reiese ca majoritatea hotelurilor cresc preturile cu cel putin 20 de euro in perioada sarbatorilor de iarna.Un element de luat in calcul este acela ca in ofertele Marshal Turism preturile la hotelurile de trei stele sunt mai mari fata de preturile de la hotelurile de patru stele.

In Austria, la un hotel de trei stele din statiunea St. Cristoph, tariful pentru perioada Craciunului este de 122 de euro pe noapte de persoana, iar la un hotel de patru stele din statiunea Galtur, pentru aceasi perioada, pretul este de 48 de euro. De Revelion cazarea se scumpeste la 170 de euro de persoana pe noapte la hotelul de trei stele, ajungand pana la 86 de euro la hotelul de patru stele .

"Preturile nu difera neaparat in functie de numarul de stele, ci sunt conditionate de locatia hotelului, tipul de camera. De asemenea, diferenta este data si de eventuale servicii suplimentare incluse in tarif, dar si de distanta pana la zona de schi", a declarat pentru NewsIn, directorul comercial al Marshal Turism, Cristian Ghita.
Printre serviciile speciale oferite de hoteluri se afla reduceri pentru copii, camera speciala pentru acestia precum si supraveghetori. Biblioteca, piscina si sauna fac de asemenea parte din ofertele suplimentare.

Chiar daca preturile de cazare sunt mult mai mici in tari ca Polonia si Slovenia, romanii nu le aleg in numar mare pentru petrecerea vacantelor de iarna, preferand Austria sau tari mai indepartate ca Elvetia si Italia, potrivit datelor agentiei de turism.

In acest an, 110 pasageri au folosit serviciile Marshal Turism pentru a petrece un Revelion in Austria, 36 pasageri si-au rezervat un An Nou in Elvetia si 32 de turisti in Italia. Pentru Franta compania a inregistrat 24 de rezervari, pentru Slovacia 20, iar pentru Polonia 18 rezervari, potrivit informatiilor furnizate de agentie.
Agentia de turism estimeaza pentru 2007 o cifra de afaceri de circa 27 milioane de euro, fata de 21 milioane de euro in 2006. Potrivit datelor companiei, cresterea este datorata numarului mai mare de pachete turistice vandute si in special a pachetelor charter si a pachetelor de Revelion.

Proprietarul Agentiei de turism Paralela 45, Alin Burcea, a declarat, pentru NewsIn, ca agentia a trecut la contractarea directa. Adica la cumpararea de pachete pentru sarbatori direct de la propietari.

"Am mers in Austria si am cumparat pachete turistice direct de la proprietari pentru a face fata cererii. Majoritatea romanilor prefera sa mearga in Austria folosind masina proprie. Este mai aproape decat Franta sau Elvetia si nu-i incanta calatoria cu avionul. Am avut o oferta de 200 de euro plus taxe de aeroport, dar nu s-a vandut. Momentan mai avem foarte putine locuri disponibile pentru perioada sarbatorilor de iarna", a mai declarat Alin Burcea.
Oferta Paralela 45 contine pe langa hoteluri si pensiuni. Astfel, la o pensiune de doua margarete in localitatea Kaprun din Austria, pentru un pachet de sapte nopti o persoana plateste 345 de euro pentru perioada Craciunului si 380 de euro pentru Revelion, potrivit datelor Paralela 45.

In aceeasi localitate, intr-un hotel de trei stele, pentru un pachet de sapte nopti, un turist plateste circa 582 de euro de Craciun si 599 de euro de Revelion. Tot in Austria, in localitatea Zell am See, intr-un hotel de patru stele, pentru sapte nopti in perioada Craciunului o persoana plateste 683 de euro, iar de Revelion 705 euro.
Pentru 2007, Paralela 45 estimeaza un rulaj de 34 de milioane de euro, fata de 26 de milioane de euro in 2006. In ceea ce priveste profitul, potrivit estimarilor, acesta se va cifra la aproximativ 500.000 de euro, a mai precizat directorul agentiei de turism.

El estimeaza pentru 2007 an un profit de circa 500.000 de euro, pe fondul investitiilor foarte mari realizate in cursul anului. "Circa 6 milioane de euro intr-un hotel de patru stele in Bucuresti si unul de trei stele la mare", a mai mentionat Burcea.

Agentia de turism J'Info Tours ofera ca destinatii de schi Austria, Franta, Italia si Bulgaria. Pentru Salzburg (Austria) agentia ofera zboruri charter, iar pentru celelalte tari pachete individuale.
"Turistii romani prefera confortul si la pret si la transport, de aceea pachetele cu cursa avion charter au mare cautare.

Dar pentru Austria si Bulgaria sunt si persoane care merg in regim individual", au declarat, pentru NewsIn, reprezentanti ai companiei.
Potrivit datelor agentiei, a crescut numarul romanilor care decid sa-si petreaca sarbatorile in strainatate. Pentru Revelion mai sunt foarte putine locuri libere, insa pentru perioada Craciunului J'Info Tours a inregistrat mai putine crereri.

In primele 9 luni ale anului 2007, agentia de turism a inregistrat o cifra de afaceri de 29 milioane de euro, iar in anul 2006, cifra de afaceri a fost 21 milioane de euro. J'Info Tours a finalizat, in 2007, investitia de la Valea - Argintilor, pensiune de patru stele la Simon-Bran. Pentru 2008, reprezentantii companiei au anuntat investitii in tehnologie, software si training pentru angajati.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri