Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) va oferi consultanta membrilor Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT) pentru a creste calitatea serviciilor in turism, potrivit unui protocol semnat intre cele doua organizatii.

ANPC si ANAT au semnat, la sfarsitul anului trecut, un protocol de colaborare in vederea respectarii drepturilor beneficiarilor de servicii turistice si a cresterii gradului de protectie a turistilor, se arata intr-un comunicat transmis de ANAT.

Protocolul este valabil timp de un an de la data semnarii cu posibilitatea de prelungire anuala automata pentru o perioada de inca un an si urmareste imbunatatirea activitatii de comercializare a pachetelor de servicii turistice, dar si a biletelor de avion si a celor de transport rutier.

In baza acestui protocol, ANPC va efectua, la solicitarea membrilor ANAT, actiuni de consiliere a operatorilor economici cu privire la aplicarea procedurilor legale din domeniul protectiei consumatorilor. Totodata, ANAT va beneficia de informari periodice privind rapoartele de sinteza elaborate de ANPC in urma controalelor tematice cat si despre situatia reclamatiilor inregistrate la nivel national.

In plus, ANAT va sprijini inspectorii ANPC, cu date referitoare la membrii sai, atunci cand acestia intampina dificultati in verificarea reclamatiilor primite de la consumatori.

De asemenea, ANPC va informa ANAT despre inceperea actiunilor tematice de control la care asociatia va fi reprezentata de un delegat cu statut de observator.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Turism »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Clientii s-au plans la ANPC ca au gasit nereguli la Carrefour