Peste 140 de pasageri sunt afectati de intarzierea aeronavei Wizz Air care trebuia sa decoleze de pe Aeroportul din Baneasa in jurul orei 6.10, din cauza unei defectiuni la sistemul de aer conditionat , a declarat directorul general al aeroportului, Stefan Mladin.
"Aeronava Wizz Air trebuia sa decoleze de pe Aeroportul Aurel Vlaicu in jurul orei 6.10 cu destinatia Roma (Italia), dar din cauza unei defectiuni la aerul conditionat nu a putut sa efectueze operatiunea. Se spera ca in jurul orei 15.00 aeronava sa decoleze", a declarat directorul aeroportului, Stefan Mladin, citat de NewsIn.

Intarzierile vor fi semnificative deoarece aceeasi aeronava a companiei low-cost Wizz Air trebuia sa mai faca in acest interval alte doua curse, urmand ca la ora 11.20 sa decoleze de pe aeroportul Baneasa cu destinatia Dortmund.

Potrivit directorului Aeroportului Aurel Vlaicu, aceasta intarziere va genera dereglari in trafic, in lant de pana la opt ore. "In aceste conditii am fost nevoit sa mobilizez toti angajatii aeroportului", a metionat Mladin.

O cursa Wizz Air Roma Ciampino-Bucuresti din 16 iunie care trebuia sa soseasca pe Aeroportul Baneasa a avut intarzieri de sapte ore, ca urmare a zborului amanat din cauza unei probleme tehnice descoperite la pompa hidraulica a aeronavei, au declarat reprezentantii companiei pentru agentia NewsIn.

Aceasta problema a generat intarzierea altor curse Wizz Air, respectiv Bucuresti – Dortmund, Dortmund - Bucuresti, Bucuresti – Barcelona si Barcelona – Bucuresti.

Surse din cadrul Aeroportului Baneasa au spus pentru NewsIn ca Wizz Air are mereu intarzieri din diferite motive.

In conformitate cu Regulamentul (EC) nr. 261/2004 al Parlamentului European si al Consiliului European, pasagerii care calatoresc pe rute avand originea pe un aeroport situat pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene sau calatoresc cu transportatori aerieni comunitari pe rute avand punctul de origine un aeroport situat intr-un stat non U.E. si punctul de destinatie pe un aeroport situat pe teritoriul unui stat membru al U.E., au dreptul la compensatii si asistenta gratuita in cazul refuzului nejustificat la imbarcare, al anularii sau intarzierii de lunga durata a unui zbor.

Regulamentul comunitar prevede faptul ca pasagerii care sunt refuzati nejustificat la imbarcare si cei carora li s-au anulat zborurile pot beneficia atat de compensatii banesti (a caror valoare depinde de lungimea rutei) cat si de asistenta gratuita conform prevederilor articolelor 8 si 9 din regulament. In cazul anularii zborurilor, transportatorii nu sunt obligati sa plateasca compensatii financiare pasagerilor daca demonstreaza ca anularea s-a produs ca urmare unor circumstante extraordinare care nu au putut fi evitate chiar daca au fost luate toate masurile rezonabile.

In cazul intarzierilor mai mari de doua ore, pasagerii au dreptul la asistenta gratuita din partea transportatorilor constand, dupa caz, in oferirea de mancare, asigurarea cazarii la hotel si a transportului intre aeroport si hotel, oferirea gratuita a posibilitatii de comunicare prin telefon, fax, telex sau e-mail. Daca intarzirea este cel putin 5 ore, pasagerii au dreptul, la alegere, la: rambursarea costului biletului in termen de 7 zile; rerutare pana la destinatia finala, cu prima ocazie; rerutare pana la destinatia finala, la o data convenabila pasagerului; oferirea unui bilet de intoarcere, cu prima ocazie, la punctul intial de plecare.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri