Din ce in ce mai multi romani care pleaca in strainatate opteaza pentru calatoria cu avionul, in detrimentul celei cu autocarul, pentru care numarul clientilor a scazut fata de anul trecut cu pana la 15%, a declarat Dragos Anastasiu, presedintele ANAT.
"Principalul motiv pentru care tot mai multi romanii care pleaca peste granita opteaza pentru deplasarea cu avionul este puterea mai mare de cumparare fata de anii precedenti", a precizat, citat de NewsIn, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, si presedintele operatorului de transport rutier Eurolines.

Potrivit datelor Institutului National de Satistica (INS), in primul semestru al acestui an, numarul plecarilor vizitatorilor romani in strainatate a crescut fata de perioada similara din 2007 cu 34 de procente.

In opinia operatorului de transport aerian Blue Air, "costul calatoriei pe cale terestra se apropie de cel al calatoriei cu avionul. insa, in ce priveste varianta a doua, acesta are avantajul economisirii de timp, precum si al confortului sporit", a declarat Florentina Ivan, directorul de marketing al operatorului aerian.

In ciuda intensificarii fluxului de clienti autohtoni ai companiilor aeriene, cele mai utilizate mijloace de transport catre destinatii externe au ramas cele rutiere, acestea reprezentand, conform statisticilor INS, peste 78% din totalul plecarilor in strainatate.

"Daca in Romania doar circa 3 la suta din populatie utilizeaza zborul ca metoda de deplasare in strainatate, media europeana este de peste 20%", a adaugat reprezentantul Blue Air.

Conform biroului de statistica Eurostat, Romania a inregistrat in ultimii ani una dintre cele mai dinamice cresteri pe plan mondial a numarului de pasageri care au optat pentru transportul aerian.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri