Compania aeriana low-cost Blue Air a inregistrat o cifra de afaceri de peste 175 milioane lei in primul semestru al anului 2008, cu 33% mai mult decat in semestrul I din 2007 si a transportat 425.000 de pasageri.
Fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand 350.000 de calatori au ales sa zboare cu operatorul low-cost, Blue Air a inregistrat o crestere cu 21,5%.

Ritmul accelerat de crestere a numarului de pasageri se reflecta si in cifra de afaceri, Blue Air inregistrand un salt de 33% fata de primul semestru al anului 2007, de la 131.589.293 lei la 175.153.699 lei.

“Cresterea numarului de pasageri arata ca ne-am ales destinatii foarte atractive pentru pasageri. Am inaugurat curse catre Larnaca si Berlin, am deschis noi variante de zbor (Koln, Stuttgart si Madrid cu plecare din Sibiu, Bruxelles cu plecare din Constanta) si am crescut numarul frecventelor pentru multe destinatii. Pana acum, anul 2008 a fost unul foarte important pentru Blue Air. Am inceput procesul de innoire accelerata a flotei, parteneriatul cu DirectAeroservices si o posibila colaborare cu Posta Romana. Cea de-a doua jumatate a anului va continua in acelasi trend”, a declarat director general al Blue Air, Gheorghe Racaru.

Cu toate acestea, principala problema care a franat motoarele companiilor aeriene din intreaga lume – explozia pretului pe barilul de petrol – a afectat rezultatele financiar-contabile estimate pentru 2008 si Blue Air nu face exceptie. “Am dorit sa protejam pasagerii si am pastrat un nivel tarifar echilibrat, chiar in situatia unei cresteri agresive a costurilor. Ne-am consolidat astfel pozitia de lider, securizandu-ne totodata cota de piata. Am luat decizia strategica de a urmari aceste doua obiective, asumandu-ne, desigur, riscul de a inregistra o deteriorare a rezultatelor financiar-contabile.”, a spus director general al Blue Air, Gheorghe Racaru.

Gradul de ocupare in aceasta perioada a atins 73% pana in iunie 2008. Cresterea va fi mult accelerata in cea de-a doua jumatate a anului, aceasta fiind de altfel perioada concediilor de vara, respectiv de iarna si intervalul de grad de ocupare maxim pentru Blue Air. In 2007, ponderea pasagerilor transportati in lunile iulie, august si septembrie a reprezentat 33% din totalul calatorilor din acelasi an.

Primul semestru al anului 2008 a fost o perioada de investitii pentru Blue Air, compania incepand recent un amplu proces de innoire a flotei. Din iulie Blue Air opereaza cu un Boeing 737-800 Next Generation si alte doua astfel de aeronave vor intra in flota noastra in urmatoarele luni. Cinci avioane Boeing 737 NG au fost comandate anul acesta si vor intregi flota companiei incepand cu 2013.

Compania aeriana are capital 100% privat romanesc. Compania este autorizata sa efectueze zboruri regulate interne si internationale de pasageri, zboruri de tip charter la cerere, zboruri internationale de pasageri de tip charter si transporturi cargo. Flota companiei este constituita in prezent din opt aeronave Boeing 737: patru 737 – 300 (capacitate: 136 – 170 de locuri), trei 737 – 400 (136 – 170 de locuri) si noul 737 – 800 Next Generation (avand o capacitate de 189 de locuri). Alte doua aeronave Boeing 737-800 Next Generation vor intregi flota companiei pana la sfarsitul anului 2009. Compania a semnat anul acesta contracte pentru achizitionarea a cinci avioane Boeing 737 Next Generation (doua aeronave din seria 800 si trei din seria 900), care vor deservi zborurile Blue Air incepand cu 2013.

Blue Air a transportat in anul 2007 peste 900.000 de pasageri, ceea ce reprezinta o dublare a traficului fata de 2006. In 2005, compania transportase peste 240.000 de pasageri. Gradul de ocupare a atins 84 % anul trecut, in crestere considerabila fata de cele 77 de procente din 2006. Echipajele Blue Air sunt formate din piloti experimentati (majoritatea avand peste 15.000 de ore de zbor).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri