Reprezentantii Ministerului Transporturilor (MT) apreciaza ca pentru programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare sunt necesare 500 de milioane de euro, ministerul fiind actionar la patru din cele 16 aeroporturi din Romania.
Potrivit oficialilor MT in Romania exista 16 aeroporturi din care patru ( Henri Coanda, Baneasa, Timisoara si Constanta), avand ca actionar majoritar statul roman, iar celelalte 12 se afla in subordinea consiliilor locale.

"Din punct de vedere al proiectelor care au fost sustinute de Ministerul Transporturilor s-au alocat 111 milioane de euro aeroportului Otopeni din care 76 milioane euro credit comercial si fonduri din surse proprii, iar 35 de milioane euro de la bugetul de stat pentru modernizare" a declarat in cadrul forumului pe infrastrctura aeroportuara directorul aeroporturi si trafic aerian din minister, Daniel Achim.

Potrivit reprezentantilor aeroportuari prin POS-T s-au alocat pana la finele anului 2008 aproximativ 74 de milioane euro pentru modernizarea si dezvoltarea infrastructurii aeroportuare. Multe aeroporturi au solicitat investitii si la un calcul general s-a ajuns la o suma foarte mare respectiv 1,28 miliarde de euro a spus Daniel Achim.

Pana in 2018 oficialii prezenti au estimat ca se va ajunge la un trafic de 20 milioane de pasageri, iar pentru programul strategic de dezvoltare al infrastructurii aeroportuare se estimeaza ca ar fi necesara suma de 500 milioane de euro.

"Este posibil sa ne afecteze criza financiara in privinta traficului aeroportuar. Acestea se reflecta in valorile traficului care au scazut si in aceasta situatie cresterea traficului care se estima cu 20% pentru 2008 nu se va concretiza" a subliniat directorul aeroporturi si trafic aerian din MT.

De asemenea, Achim a precizat ca Ministerul Transporturilor a primit doar un proiect pentru finantare cu fonduri structurale realizat de Aeroportul Targu-Mures, pentru modernizarea aeroportului respectiv pista si terminalul. Pentru aeroporturile locale Ministerul Transporturilor nu are fonduri sa le dezvolte, ramane decizia consiliilor judetene daca vor sa le dezvolte.

Totodata, cu toate impedimentele financiare reprezentantii aeroportuari au subliniat ca exista tendinta ca sa se construiasca aeroporturi la Brasov, Braila, Galati si Alba Iulia.

Directorul aeroporturi si trafic aerian a spus referindu-se la Aeroportul Aurel Vlaicu (Baneasa) ca in programul strategic al infrastrcturii aeroportuare sunt prevazute reparatii capitale si modernizari, insa agresivitatea imobiliara din zona pune in pericol existenta aeroportului.

"Programul strategic de modernizare a Aeroportului Otopeni va incepe in 2011 prin realizarea unui terminal de pasageri modular care va avea 350.000 de metri patrati, parcari supraetajate o platforma multinivel, iar daca pana in prezent sunt doar 44 de ghisee de check-in in viitor numarul va creste la 86. In plus, pana in 2025 suprafata aeroportului Henri Conda va creste cu pana la 1.400 de hectare" a declarat directorul de comunicare al aeroportului Otopeni Valentin Iordache.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri