Fluxul de turisti care va sosi pe litoralul Romaniei va stagna in 2009, din cauza lipsei infrastructurii si a unei promovari adecvate, a declarat proprietarul agentiei de turism Paralela 45, Alin Burcea.
"In ce priveste evolutia turismului pe litoral in 2009 estimez o stagnare sau chiar reducere a numarului de turisti sositi pe malul Marii Negre. Nu s-a dat un leu pentru promovare interna in 2008. Hotelierii romani nu inteleg ce inseamna promovarea, nu inteleg care este rolul burselor, al targurilor (de turism, n.r.)", a spus Burcea, citat de NewsIn.

De asemenea, spune acesta, faptul ca o "calatorie cu trenul din Bucuresti pana la Constanta dureaza peste sase ore, iar din Cluj o calatorie cu masina se parcurge in 12 ore va determina turistii sa se orienteze catre alte destinatii".

Astfel, "oamenii din Cluj, Timisoara sau Iasi vor prefera destinatii precum Antalya, Mallorca, Creta, unde ajung din orasul lor in 2 - 3 ore, in conditiile in care aceste calatrorii costa si mai putin", a precizat reprezentantul agentiei de turism.

In ciuda estimarilor pesimiste in ce priveste fluxul turistilor pe litoral, Burcea se astepta pentru 2009 la o crestere importanta a turismului in Romania. "Produsul turistic romanesc va ramane atractiv, prin pret, mai ales in conditiile crizei financiare", considera acesta.

Intrebat de cat timp ar avea nevoie Romania pentru aducerea infrastructurii turistice la un nivel optim, presedintele Paralela 45 a spus ca, "cu o preocupare politica intensa, in colaborare cu mediul privat, in 10 ani vom putea vorbi de o Romanie turistica".

Potrivit operatorilor de turism, fluxul total de turisti pe litoralul Marii Negre a crescut anul acesta cu circa 15 procente fata de 2007, la 1,4 milioane de vizitatori.

Anul acesta, Paralela 45 se asteapta la o cifra de afaceri de 54 milioane euro, fata de 38 milioane euro, in crestere cu 6 milioane euro, cat a inregistrat anul trecut.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri