Fie ca aleg sa mearga in Monte Carlo sau in Las Vegas oamenii de afaceri nu se uita la bani atunci cand este vorba de confortul personal
Bugetul pentru concediile de vara variaza de la 1.500 la 20.000 de euro.

20.000 euro pentru doua destinatii de top

Pentru ca nu a fost pana acum la Monte Carlo si la Cannes, Romanita Iovan a ales sa ajunga in aceasta vara in aceste locuri exclusiviste din Franta. "Initial am vrut sa mergem (n.r. designera este casatorita cu Adrian Iovan, pilot TAROM) la Londra, dar din cauza atentatelor ne-am razgandit si am ales sa mergem la Monte Carlo o saptamana si o alta, la Cannes", spune creatorea de moda.

In ceea ce priveste bugetul, Romanita spune ca acesta este de aproximativ 20.000 de euro, precizand ca numai cazarea la cele doua hoteluri de 5- din locatiile amintite a costat 8.000 de euro.

In aceasta vacanta, ea si-a propus sa-si achizitioneze inca un ceas. "Imi doresc unul, dar nu stiu ce anume va prima: aspectul utilitar sau cel estetic. Am cateva optiuni dar cred ca o sa aleg intre un Cartier si un Vacheron Constantin".

De la concediu, Romanita Iovan asteapta sa fie si o sursa de inspiratie pentru noua sa colectie vestimentara, pe care o va prezenta in toamna la Bucuresti. "Am tema coloristica, care este data de rosu si de derivate ale acestei culori, am cumparat si materialele care sunt pretioase, dar am nevoie si de inspiratie. Cred ca o voi avea in urma acestei vacante. Colectia o sa fie exclusiv houte couture".

Avand in vedere ca o sa stea doua saptamani in Franta, Romanita si-a innoit garderoba din timp, dar spune ca daca o sa vada ceva care sa-i placa, isi va cumpara, desi nu shoppingul primeaza in aceasta vacanta.

Casa de moda, franciza unui magazin de lux si un imobil de birouri sunt afacerile pe care le detine una din cele mai cunoscute femei de afaceri din Romania, Romanita Iovan, care are o avere estimata la sase milioane de euro.

Gabriel Mardarasevici

Un buget de 10.000 euro pentru vacanta in Grecia
De cativa ani, omul de afaceri Gabriel Mardarasevici obisnuieste sa petreaca o parte din vacanta de vara intr-o statiune din nordul Greciei, aproape de muntele Athos. "Este a patra oara cand merg acolo si-mi place in primul rand pentru linistea si senzatia de pace sufleteasca pe care ne-o confera locul", spune managerul general al Ness Romania.

Plajele virgine si insulitele de pe langa statiune sunt atractiile spatiului in care isi va petrece Mardarasevici vacanta de vara alaturi de familia sa.

"Probabil vom inchiria o salupa cu care vom face mici croaziere spre insulitele din apropiere, unde sunt slabe sanse sa ne deranjeze cineva".

Bugetul pentru excursia din Grecia este de aproximativ 10.000 de euro, insa poate suferi modificari, in functie de cumparaturi si suveniruri. Omul de afaceri iesan stie ce spune: anul trecut, de la Olimpiada, Gabriel Mardarasevici s-a intors cu numeroase suveniruri.

Pe langa vacanta greceasca, bossul de la Ness Romania va petrece o saptamana si in nordul Moldovei, unde detine un complex de vile. "La Mos Vencu, asa cum se numeste complexul, avem trei vile unde obisnuim sa stam cu prietenii si sa ne relaxam".

Gabriel Mardarasevici a devenit managerul general la Ness Romania dupa ce a vandut firma de IT Radix contra sumei de 4 milioane de euro companiei Ness Technologies.

Ionut Negoita

Concediu american cu 8.000 $
"In primavara, am petrecut - impreuna cu sotia mea, Adriana - trei saptamani in SUA. Am mers la Los Angeles in prima saptamana, iar de acolo am vizitat Las Vegas, Palm Springs, Hollywood si Beverly Hills", povesteste Ionut Negoita. Urmatoarea destinatie a celor doi a fost Atlanta, doar pentru o zi, de unde au plecat spre Miami, la plaja.

Din Miami, familia Negoita s-a indreptat catre Disneyland, de unde Ingrid si Harry, cei doi copii ai cuplului si-au completat colectia cu sepcute cu printese si cu Micky Mouse, carti de colorat si dulciuri in forma celebrelor personaje de desen animat.

"A fost frumos, dar foarte obositor pentru ca atat la plecarea din Romania, cat si la intoarcerea spre tara am zburat peste 15 ore cu avionul. Este dificil sa incerci sa strabati America in trei saptamani, in trei state."

Din aceast sejur prelungit, familia Negoita a cumparat ceva suveniruri: o caseta din Las Vegas si parfumuri pentru toata familia. Ionut Negoita spune ca acest periplu pe taramul fagaduintei l-a costat aproximativ 8.000 de dolari. In vacanta de vara, investitorul parcului acvatic de la Otopeni si proprietar al unui lant hotelier impreuna cu fratele sau, Robert, Ionut Negoita a petrecut trei zile pe litoralul romanesc, la Eforie Nord.

Ionut Negoita este unul din cei mai tineri milionari ai tarii. Anul trecut afacerile pe care le detine alaturi de fratele sau Robert aveau o valoare de aproximativ 16 milioane de dolari.

Sorin Minea

Vamaiot de 37 de ani
De 37 de ani, Sorin Minea isi petrece vara cel putin zece zile singur la Vama Veche. "Imi place Vama si, de cand ma stiu, merg acolo si stau pe plaja, in carciumi cu prietenii si sa stam la taclale", spune Sorin Minea, managerul general de la Angst. Desi se afla in topul celor mai bogati romani, Minea nu cheltuieste bani multi pe cazare in cine stie ce hotel de X stele, ci "la gazda", al carui client fidel este de mai multi ani. "Platesc 400.000 de lei vechi pe noapte, dar cred ca am si reducere, avand in vedere ca vin aici de atata vreme".

Dupa vacanta solitara petrecuta in Vama Veche, pe Sorin Minea il asteapta un sejur pe taram turcesc, alaturi de familie. "Sotia mea a ales sa mergem in Turcia, la Alanya, pentru vreo 10 zile, la un complex de 5*. M-a convins spunandu-mi ca va fi frumos, ca vom face scubadiving, ca vom avea si alte distractii."

Aceasta excursie il va usura de aproximativ 3.000 de euro. Mai spre toamna, omul de afaceri roman si-a propus sa ajunga in Kenya sau in Africa de Sud la un safari. "Nu stiu daca voi fotografia sau voi vana. Cert e ca doar fotografiatul m-ar costa 2.000 de euro", conchide Minea.

Cu toate ca nu se considera un om de afaceri, apreciaza avantajele unui om de afaceri prin faptul ca este propriul sau stapan, nu primeste ordine si munceste cand vrea. Anul trecut, Sorin Minea figura in topul celor mai bogati romani cu o avere de aproximativ 14 milioane de dolari.

Ion Craciunescu

O vacanta de cosmar
Seful arbitrilor din fotbal a ales sa mearga in vacanta de vara in sudul Italiei. "M-au convins niste prieteni sa mergem in Italia, cu masina, ca o sa fie frumos", povesteste Ion Craciunescu. Am fost un grup de 18, dar din cele 8 zile cat trebuia sa stam initial, am ramas doar cinci zile, pentru ca am fost pacaliti de un italian. A fost o vacanta de cosmar. Trebuia sa stam la un hotel de 4*, dar nu se apropia nici de doua, marea nici macar nu se vedea, era la 30 de kilometri. Partea buna e ca m-am plimbat cu masina", glumeste Ion Craciunescu.

Tot acest "cosmar", dupa cum il numeste, l-a costat pe titratul arbitru peste 1.200 de euro. "De acum incolo nu o sa mai ma incred asa usor in oameni si o sa fiu de doua ori mai atent atunci cand plec in concediu".

Ion Craciunescu este presedintele Comisiei Centrale a Arbitrilor
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Turism »