Aproape doua treimi (60,9%) dintre romani ar reduce din bugetul alocat pentru excursii si calatorii in cazul in care criza le-ar afecta veniturile, in timp ce mai mult de jumatate dintre cei intervievati ar renunta la obiectele de lux, arata arata un studiu realizat de Mednet si Media Xprimm.
Iesirile in oras, hainele si investitiile sunt urmatoarele la care sunt gata sa renunte romanii, pe ultimul loc aflandu-se alimentele, potrivit studiului, care a avut la baza comportamentul de consum al romanilor si modul in care acesta este modificat de criza mondiala.

Potrivit studiului, mai mult de jumatate (50,6%) dintre romani vor cumpara aceleasi produse, dar in cantitati mai mici, in timp ce 31,4% dintre persoanele intervievate sustin ca nu isi vor modifica comportamentul de consum.

In cazul reducerii veniturilor, persoanele intervievate din provincie ar renunta in mai mare masura (59,1%) la obiectele de lux decat cei din Bucuresti, unde 50,7% dintre participanti la studiu au spus ca sunt gata sa renunte la aceste produse.

Galatenii sunt cei mai hotarati (62,2%) in ce priveste cumpararea acelorasi produse, dar in cantitate mai mica, urmati de braileni cu 60,0%, se mai arata in studiu.

Studiul a fost realizat in perioada 28 ianuarie - 10 februarie 2009 si au participat 812 respondenti din Bucuresti si alte 853 de persoane din orase cu mai mult de 100.000 locuitori - Braila, Brasov, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Galati, Iasi, Oradea, Ploiesti si Timisoara.

Mednet Marketing Research Center este membru al Esomar (The World Association for Research Professionals) si Sorma (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice).

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri