In plina criza economica, cand principalul obiectiv al companiilor aeriene a devenit cresterea numarului de pasageri, si nu profitul, compania aeriana ungara Malev are o tinta indrazneata: un avans de 15% al numarului de pasageri transportati din si catre Romania, pana la circa 250.000 de persoane.
“De la piata din Romania mereu asteptarile au fost foarte mari, dar si realizarile, piata romaneasca fiind ce-a de-a doua ca marime in functie de venituri, dupa Germania, si prima ca numar de zboruri. Astfel, cu cele 64 de zboruri saptamanale pe care le vom avea incepand din 1 iunie, obiectivul propus este unul realizabil”, a declarat, pentru Wall-Street, Madalina Cretu (foto), country manager Malev Romania.

Anul trecut, operatorul aerian a transportat pe cursele din si catre Romania 218.000 de pasageri, in crestere cu 20% fata de 2007, iar la nivel de grup Malev a transportat 3,2 milioane de pasageri catre cele 50 destinatii in care opereaza.

Reprezentantul Malev considera ca flexibilitatea este principala calitate pe care o companie aeriana trebuie sa o transmita pe timp de criza. “Anul acesta va fi o competitie foarte mare pe numarul de pasageri, si nu pe venituri. Daca pana acum exista o concurenta intre companiile traditionale si operatorii low-cost, acum toata lumea se lupta cu toata lumea. Principalii castigatori ai crizei vor fi cei care vor sti sa speculeze momentul, cei flexibili care isi vor dezvolta produsele regionale, precum si aceia care vor beneficia de aliante si parteneriate”, a mai declarat oficialul Malev, care a adaugat ca scara valorilor in industrie va fi complet modificata dupa aceasta perioada.

Malev zboara in prezent catre cinci destinatii din Romania- Bucuresti, Cluj-Napoca, Targu-Mures, Timisoara si Iasi- compania neintentionand intr-un viitor foarte apropiat introducerea unei a sasea destinatii. “Fiecare destinatie din Romania pe care o operam este o piata in sine. Timisoara este o destinatie care se bazeaza in principal pe pasagerii de tranzit,via Budapesta, mai putin pe traficul point to point, fiind un produs in crestere. Cele patru zboruri pe care la operam zilnic din Bucuresti fac din acest oras cea de-a doua destinatie ca numar de zboruri dupa Bruxelles, fiind in principal o destinatie de business”, a explicat Madalina Cretu.

Cluj-Napoca este un zbor care a crescut seminficativ in ultimii doi ani, fiind o combinatie intre traficul de tranzit si cel de business, spune Cretu. Si Targu-Mures este tot o imbinare intre traficul point to point la Budapesta prin prisma traficului etnic, dar si o destinatie de tranzit. Ultima destinatie introdusa de Malev in Romania, Iasi, este foarte importanta avand in vedere ca estul Romaniei a fost foarte putin exploatat pana in prezent.

Incepand din 30 martie compania ungureasca opereaza catre Iasi cinci zboruri saptamanale pana la sfarsitul lunii mai si sase din luna iunie, zborurile fiind operate cu aeronave de tip turboprop Q400.

Operatorul ungar a mai efectuat zboruri si de pe aeroportul din Constanta, insa aceasta destinatie nu s-a dovedit una de success. “Constanta este o piata foarte atipica si volatila pentru ca este foarte aproape de Bucuresti si nu poate fi un produs de business, iar cererea de leisure din afara este una foarte scazuta”, considera oficialul Malev, companie ce detine o cota de piata de 5% in Romania.

Linia ungureasca a avut anul trecut un grad mediu de ocupare de 65% pe cursele din si catre Romania, cifra pe care o trageteaza si anul acesta.

Pentru perioada Sarbatorilor de Paste Malev asteapta o crestere de 5%-10% a numarului de pasageri care vor zbura pe destinatiile din Romania.

In ciuda tarifelor avantajoase de care pot beneficia daca fac rezervari cu mult timp inaintea zborului, in special in conditii de criza, pasagerii din Romania nu sunt o piata de early-booking. “Chiar daca in Transilvania cumparatorii sunt mai organizati si mai conservatori, Romania nu este o piata de early-booking. Daca vorbim de segmental de business calatoriile se stabilesc in ultimul moment, iar in scop de leisure oamenii nu isi fac rezervari cu mult timp inainte pentru ca se decide mai greu asupra destinatiei de vacanta. Cel mai devreme se face booking-ul cu circa 2 luni inainte, in special pentru destinatiile indepartate”, a mai spus Madalian Cretu.

Malev, fosta companie de stat a Ungariei, a fost privatizata in 2007, cumparatorul fiind Air Bridge, o companie controlata de miliardarul rus Boris Abramovici. Compania a raportat o cifra de afaceri de 430 milioane euro in 2008.

Principalii competitori ai Malev pe piata locala sunt TAROM, Lufthansa, Air France KLM, Austrian Airlines, British Airways sau Alitalia.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri