Numarul romanilor care ar putea pleca in vacanta in vara acestui an este cu 10% mai redus, comparativ cu anul trecut, cand circa 58% dintre romani si-au permis o vacanta, potrivit unui studiu de piata realizat de agentia de turism Eximtur.
In acest an, doar 48,17% dintre romani si-au exprimat intentia de a pleca in vacanta. Romanii care calatoresc in 2009 au tendinta sa isi faca rezervari din timp pentru a beneficia de reduceri, promotii sau oferte speciale, se arata in studiul realizat de agentia de turism.

De asemenea, numarul celor care pleca in vacant printr-o agentie de tursim poate inregistra in 2009 o usoara crestere, de la 13,44% anul trecut pana la 14,37% in 2009.

Ca si anul trecut, 20% dintre romanii care vor pleca in vacanta in anul 2009 aleg Romania ca destinatie. Pentru acestia, litoralul romanesc al Marii Negre este principala destinatie, urmat de Valea Prahovei (Brasov), Delta Dunarii sau zona Sibiului.

In ceea ce priveste destinatiile externe preferate de romani anul acesta, printre cele mai solicitate vor fi : Grecia (8,53%), Turcia (7,8%), Austria (3,86%), Italia (3,72%), Spania (3,23%), Bulgaria (2,91%), Tunisia (1,85%), Egipt (1,82%) , Franta (1,82%), Croatia si Ungaria (cate 1,42%), etc.

Hotelul de trei stele este unitatea de cazare preferata, urmat de vile, case de vacanta si apartamente. In ceea ce priveste transportul, creste usor interesul pentru calatoriile cu avionul, in detrimentul celor cu autoturismul personal.

Eximtur este agentie de turism tour-operatoare, infiintata in anul 1993, cu sediul central in Cluj Napoca, avand 12 agentii proprii in Arad, Baia Mare, Bucuresti, Cluj Napoca, Oradea, Sibiu, Suceava si Timisoara si 2 sedii administrative la Cluj Napoca si Timisoara.

In anul 2008 compania a avut o cifra de afaceri de 40,5 milioane Euro.


Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Roxana Grosu
Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri