Chiar daca scepticismul persista in randurile populatiei, analistii imobiliari sunt categorici in ceea ce priveste boom-ul pietei imobiliare rezultat in urma acestei constructii. Supra-fata pe care se va putea construi in noile zone de interes aparute, va influenta cresterea pretului. Radu Zilisteanu, analist imobiliar, este de parere ca intotdeauna ne putem astepta la explozii de pret cand vine vorba despre asemenea proiecte. Trebuie tinut cont de faptul ca se intampla in interiorul Capitalei. Boom-ul despre care vorbeste Zilisteanu nu este unul urias, analistul referindu-se la terenurile implicate direct in proiect. Cat priveste afacerile imobiliare care vor aparea in urma investitiilor facute, Artur Silvestri, presedintele Patronatului Imobiliar Roman, considera pasajul ca fiind cea mai mare investitie cu caracter imobiliar in interiorul Bucurestilor de la inceputul acestui secol. El lanseaza si o ipoteza interesanta: Parerea mea este ca una din mizele acestui proiect consta in achizitionarea terenurilor care vor deveni viitoare foste gari. Silvestri explica ca dezvoltarea orasului va duce la mutarea principalei gari (n.r.- Gara de Nord) in urmatorii ani si astfel se naste o alta speculatie imobiliara, de o importanta majora in contextul noului pasaj.
Si cum fiecare constructie nu poate fi conceputa fara a se discuta de binecunoscutele exproprieri, nici acest proiect nu duce lipsa. Cei drept, dupa cum spune Administratia, mult mai putine. Gheorghe Udriste, coordonatorul proiectului din Primaria Generala, afirma ca nu se pune problema de exproprieri decat dupa ce trecem peste calea ferata, pe partea stanga a pasajului este o zona de cladiri vechi, insalubre. Expertii atrag a-tentia ca in Romania ultimilor ani exproprierea a devenit una dintre cele mai bune afaceri. Dar, si aici, Statul e cel mai mare samsar. Ideal ar fi sa dai un pret suficient de bun proprietarului pentru a nu fi nevoit sa faci rechizitie fortata. Adica un pret mai mare decat pretul pietei. E o mare problema cu aceste exproprieri. Ganditi-va numai la proprietarii de terenuri de pe autostrada Brasov-Bors. Erau nemultumiti. Acum avem o alta guvernare de centru-dreapta, s-ar putea sa fie bine, se arata increzator Radu Zilisteanu.
Basescu s-a luptat pentru pasaj
Potrivit lui Gheorghe Udriste, seful directiei Constructii si Transporturi din Primaria Generala a Capitalei, pasajul va fi ridicat in trei ani. Ideea unui pasaj care sa corecteze si sa fluidizeze traficul din centrul Bucurestilor are o vechime de peste 75 de ani. Acum cinci ani, Basescu, pe vremea aceea primar general a obtinut o finantare de la Banca Europeana de Investitii (BEI) pentru aceasta idee, pe care a sustinut-o in ciuda opozitiei PSD, partidul aflat la putere in perioada 2000-2004. La baza proiectului a fost studiul JAICA, elaborat de specialisti niponi in 2000, care a indicat printre prioritatile viitorul dezvoltarii orasului, realizarea acestui pasaj denivelat suprateran la Basarab. Prin urmare, actuala Gara de Nord va deveni un adevarat punct internodal de transport public, unde se vor intalni calea ferata, transportul public de suprafata si cel subteran.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: