Contractul dintre OSIM si Business Travel Turism a fost semnat exclusiv pentru transportul aerian al angajatilor Oficiului in deplasarile externe in interes de serviciu si nu pentru achizitia de pachete turistice, a declarat directorul general al OSIM , Constantin Gheorghe.
"Contractul este doar pentru transportul cu avionul si nu este vorba despre niciun pachet turistic. In caietul de sarcini este specificata asigurarea transportului aerian in strainatate in interes de serviciu", a spus Gheorghe.

Potrivit directorului OSIM, contractul a fost atribuit printr-o licitatie deschisa, iar la procedura au participat sapte operatori economici. In data de 11 mai contractul de servicii a fost incheiat sub forma unui contarct cadru si care nu obliga OSIM la cheltuirea sumei integrale prezvazute, ci doar in functie de participarile concrete, potrivit NewsIn.

Conform caietului de sarcini, valoarea maxima pentru care s-a incheiat contractul, este de 333.200 lei, in care este inclus si TVA-ul.

"De la semnarea contratului si pana acum OSIM a platit numai 11.933 lei ceea ce reprezinta14% din valoarea aferenta primelor doua luni de contract, si numai 3,58% din valoarea totala a contractului. Pentru urmatoarele sase luni, adica pana la sfarsitul contractului (31 decembrie 2009 - n.r.) estimam ca valoarea totala a platilor nu va depasi 15% din contract", a mai spus directorul general al OSIM.

Din datele prezentate luni de catre Constantin Gheorghe, reiese ca OSIM a efectuat plati in valoare de 49.204 lei, din care 37.271 lei s-au recuperat de la organismele internationale care au dispus participarea la diferite evenimente.

"OSIM avanseaza sumele necesare si ulterior deplasarii transmite documentele de decontare unuia din cele sapte organisme internationale sau comunitare (Organizatia Mondiala a Proprietatii Intelectuale, Oficiul European de Brevete, Oficiul pentru Armonizare in piata Interna) , urmand ca intr-un termen de doua saptamani si pana la trei luni acestea sa vireze in cont sumele aferente", a mai spus Gheorghe.

Acesta a precizat ca in trimestrului doi deplasarile in strainatate ale angajatilor OSIM a scazut cu 67%, de la 70 cate au fost efectuate in trimestrul doi al anului trecut la 23, iar cele din primul trimestru cu 33%. Astfel, dupa primul semestru al anului deplasarile in strainatate au scazut, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cu 55%. In total au fost efectuate 49 de deplasari.

Legat de destinatiile specificate in caietul de sarcini, OSIM a anuntat ca au fost trecute 80 de destinatii, pentru a evita ca agentia sa furnizeze bilete de avion la un pret discretionar si totodata pentru ca operatorii care au participat la licitatie sa faca dovada ca pot raspunde oricaror solicitari de transport international.

Pana in acest moment OSIM a achizitionat, pe baza contractului, bilete de avion pentru destinatiile Geneva, Alicante, Varsovia, Azerbaidjan, Munchen, Lille, Sofia, Viena, Bruxelles, Vilnius si Atena.

De asemenea, Constantin Gheorghe a adaugat ca specialistii OSIM vor participa la intalnirile din strainatatea numai la acelea la care transportul este asigurat de catre organizatori sau la cele la care prezenta este neaparat necesara."Bine ar fi sa putem participa peste tot, dar tinand cont de criza de nesiguranta veniturilor nu sunt de acord", a mai spus directorul general al OSIM.

Acesta a adaugat ca daca era sa faca un "jaf" pe bani publici, pana acum ar fi putut cheltui 70% din contract.

Reactia OSIM vine ca urmare a faptului ca in presa s-a vehiculat informatia ca o institutie de stat a cumparat servicii de turism in valoare de circa 350.000 de lei, iar la aceasta suma se adauga alte sute de mii de euro pentru cazare si cheltuieli zilnice.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri