Operatorul low cost Blue Air a transportat 540.000 de pasageri in primele sase luni ale anului, in crestere cu 27% fata de perioada similara a anului trecut, dar cu 180.000 de persoane mai putin decat competitorii de la Wizz Air.
Desi cifra reprezinta mai putin de 30% din totalul pasagerilor pe care Blue Air si-a propus sa ii transporte anul acesta (1,7 milioane), reprezentantii companiei continua sa isi pastreze estimarile initiale.

“In prima jumatate a anului, doar luna iunie este buna pentru industria aviatica, in timp ce in al doilea semestru avem intreg sezonul estival, cu multi romani care vin in vacanta din Spania si Italia. In aceste conditii, credem in continuare ca vom transporta 1,7 milioane de pasageri anul acesta”, sustine Adrian Ionascu, directorul general al companiei.

In aceasta perioada, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 56 milioane euro (237,7 milioane lei) , in crestere cu peste 35% in lei fata de primele 6 luni din 2008, cand a raportat afaceri de 47,7 milioane euro (175,1 milioane lei). “Aceasta crestere de 27 de procente vine ca urmare a destinatiilor pe care Blue Air le-a introdus in aceast an. In prezent, compania opereaza 42 de destinatii, dintre acestea 20 fiind introduse in aceasta vara", a spus Adrian Ionascu.

Gradul de incarcare a aeronavelor Blue Air a fost in aceasta perioada de 75%, cu 10 puncte procentuale mai putin fata de compania ungara Wizz Air.

Wizz Air si Blue Air lupta pentru cota de piata a My Air

Blue Air a introdus, recent, curse suplimentare spre Catania si Napoli, ca urmare a anularii curselor companiei italiene MyAir. "Din 22 iulie si pana in prezent, Blue Air a transportat peste 4.500 de pasageri, acestia platind doar taxa de aeroport", a precizat Ionascu.

In opinia acestuia, cota de piata lasata de My Air se va imparti tot intre marii operatori low cost de piata locala. “Odata ce te-ai obisnuit sa ajungi in 3 ore in orice destinatie Europeana este greu sa te intorci catre transportul rutier, pentru a pierde zile intregi pe drum”, a declarat Ionascu, care considera si Lufthansa un concurent foarte serios pe zborurile catre Italia pentru cele doua companiii cu tarife scazute, cu tarife de 99 euro pe ruta Bucuresti - Milano.

Blue Air opereaza in prezent 7 rute pe relatia Romania - Italia si are in plan marirea acestora pana la 10-12 rute.

Crestere de 10% a pietei de low-cost in 2009

In plina criza mondiala, Ionascu este optimist in ceea ce priveste cresterea pietei de low-cost anul acesta. “In prezent, doar 3%-4% dintre locuitorii romaniei calatoresc cu avionul, deci piata are un potential de crestere foarte mare. Cred ca in 2009 piata low-cost din Romania va creste cu 10% in comparatie cu anul trecut si va ajunge la 50% din traficul aviatic local”, mai declara seful Blue Air.

Compania are ca strategie inlocuirea, pana in 2012, a intregii flote cu aeronave 737 Next Generation.

Blue Air este o companie cu capital 100% privat romanesc, fiind autorizata sa efectueze zboruri regulate interne si internationale de pasageri, zboruri de tip charter la cerere si transporturi cargo. “Segmentul de chartere a fost cel mai afectat de criza financiara, anul acesta circa 40% dintre zborurile tip charter fiind anulate”, a mai spus Ionascu.

Blue Air a inregistrat o cifra de afaceri de 124,1 milioane euro in 2008 si estimeaza 170 de milioane euro pentru 2009.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri