In urma rezultatelor de pe primul semestru Romania isi mentine pozitia a doua in topul tarilor operate de Malev, dupa Germania, din punct de vedere al veniturilor. “Daca la inceputul anului estimam o crestere de 15% al numarului de pasageri transportati din si catre Romania, pana la circa 250.000, dupa primul semestru aceasta estimare nu mai este una in conformitate cu realitatea”, a declarat, pentru Wall-Street, Madalina Cretu, country manager Malev Romania.

Chiar daca in orarul de vara compania nu a recurs la o reducere a capacitatii de zbor in relatia cu Romania pe fondul unei cereri mai scazute decat in alti ani, pentru perioada iernii aceasta varinata este luat in calcul.”Este posibil ca in orarul de iarna sa reducem putin cele 64 de zboruri saptamanale din si catre Romania, in functie de cerere, insa nu vom renunta la nicio destinatie”, a mai declarat oficialul Malev Romania.

Malev zboara in prezent catre cinci destinatii din Romania- Bucuresti, Cluj-Napoca, Targu-Mures, Timisoara si Iasi- compania neintentionand intr-un viitor foarte apropiat introducerea unei a sasea destinatii. “Destinatiile cu cel mai ridicat grad de incarcare sunt Bucuresti si Timisoara, cea de-a doua fiind o destinatie care se bazeaza in principal pe pe pasagerii de tranzit,via Budapesta”,a mai adaugat Madalina Cretu.

Si a doua jumatate a anului a inceput bine pentru cele doua destinatii, in august gradul de ocupare in relatia cu Bucurestiul fiind de 67%, in timp ce ruta Timisoara-Budapesta a raportat un grad de ocupare de 65%.

Linia ungureasca a avut anul trecut un grad mediu de ocupare de 65% pe cursele din si catre Romania, cifra pe care o trageteaza si anul acesta.

Si pe plan global traficul Malev a inceput sa se imbunatateasca incepand cu luna aprilie. Astfel, in trimestru al doilea compania ungara a raportat o crestere de 8% a traficului de pasageri.

Aceste rezultate se datoreaza si masurilor pe care compania le-a luat pe segmentul de marketing: si-a dublat bugetul de marketing in 2009, mult mai multe campanii online, precum si un nou system de rezervare.

Malev, fosta companie de stat a Ungariei, a fost privatizata in 2007, cumparatorul fiind Air Bridge, o companie controlata de miliardarul rus Boris Abramovici. Compania a raportat o cifra de afaceri de 430 milioane euro in 2008.

Principalii competitori ai Malev pe piata locala sunt TAROM, Lufthansa, Air France KLM, Austrian Airlines, British Airways sau Alitalia.

In prima jumatate a anului companiile europene de linie au transportat 156,1 milioane pasageri, in scadere cu 9% fata de primele sase lui ale anului precedent.