De asemenea, in primele opt luni din 2009, pe Aeroportul Otopeni s-a inregistrat un numar de 2,95 milioane de pasageri, ceea ce reprezinta aproximativ 87% din numarul de pasageri aferent aceleiasi perioade a anului 2008.
Numarul de miscari aeronave a fost de 48.466, cu aproximativ 3% mai mare fata de cel inregistrat in perioada ianuarie-august 2008. Din punctul de vedere al numarului de pasageri, cel mai intens trafic s-a inregistrat in luna august, respectiv 480.420 pasageri, iar in ceea ce priveste numarul de miscari aeronave, cele mai multe au fost inregistrate in luna iulie, respectiv 6862.
Cifra de afaceri inregistrata de Aeroportul Otopeni in primele opt luni ale anului 2009 a fost de 200 milioane lei, cu aproximativ 5% mai mare decat cea realizata in aceeasi perioada a anului 2008. Ponderea veniturilor din activitatea de baza (respectiv din tarifele aeroportuare aplicate companiilor aeriene si pasagerilor) si din chirii, in primele opt luni ale anului 2009, reprezinta aproximativ 88% din cifra de afaceri aferenta aceleiasi perioade.
Reprezentantii companiei au declarat in aprilie ca estimeaza o cifra de afaceri de 354 milioane lei in 2009, in crestere cu 20% fata de anul trecut, si nu exclude o scadere cu pana la 5% a numarului de pasageri, in conditiile crizei actuale.
Conform datelor furnizate de reprezentantii aeroportului, pentru 2009 se estimeaza un numar de pasageri apropiat de cel de anul trecut, de circa 5,06 milioane, dar nu este exclusa, in contextul crizei economice actuale, o scadere cu pana la 5% a numarului de pasageri.
"Cu toate ca in 2009 nu vor fi alocati bani de la bugetul de stat pentru investitii si modernizari, se vor reabilita suprafetele de miscare si stationare aeronave, se va reabilita pista 08R-26L si calea de rulare Papa printr-o supralargire la intersectiile cailor de rulare. In cadrul altor investitii pentru acest an sunt incluse si extinderea drumului tehnologic si de patrulare, reorganizarea retelei termice exterioare si modernizarea balizajului", declara la inceputul anului fostul director general Gabriel Tara.
Acesta a mai precizat ca in ceea ce priveste strategia de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare (un alt program de investitii pe care il va derula Aeroportul Otopeni), dupa elaborarea si avizarea Planului Urbanistic Zonal si a studiului de fezabilitate, se va initia procedura de achizitie a terenurilor necesare realizarii acesteia.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: