Compania aeriana germana Lufthansa, cea de-a doua ca marime din Europa, a anuntat ca profitul din al treilea trimestru a crescut cu 24%, sustinut de preluarea companiilor Austrian Airlines si BMI.
Profitul net a crescut la 184 milioane euro, sau 40 centi/actiune, de la 149 milioane euro, sau 32 centi/actiune, in aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat compania. Analistii prevedeau, in medie, o pierdere trimestriala de de 21 milioane euro, informeaza NewsIn.

Lufthansa preia companiile aeriene mai slabe pentru a-si majora cota de piata, in contextul in care criza economica mondiala a redus traficul aerian. Companiile aeiene vor inregistra pierderi de pana la 11 miliarde dolari in acest an, dupa ce au redus preturile ca sa atraga clienti, a anuntat Asociatia Internatioanla a Transportului Aerian (IATA).

Compania germana a anuntat ca se asteapta ca al patrulea trimestru sa fie unul dificil.

"In ciuda semnalelor de revenire economica, piata industriei aeriene ramane foarte tensionata. In acest mediu dificil, grupul Lufthansa estimeaza in continuare o scadere masiva a veniturilor si o scadere a rezultatelor anuale", a declarat directorul executiv Wolfgang Mayrhuber.

Veniturile Lufthansa au scazut in trimestrul III cu 10,7%, la 4,74 miliarde euro, chiar daca numarul de pasageri a scazut cu 17,1%. Divizia cargo a transportat un volum de marfuri in scadere cu 6,3% in perioada analizata si va inregistra rezultate anuale negative, a precizat Mayrhuber.

In ceea ce priveste transportul de pasageri, grupul a redus numarul de zboruri cu 5,7% si a diminuat capacitatea cu 1,9%.

"Al treilea trimestru este usor peste asteptari, insa al patrulea trimestru va fi mai rau. Perspectivele sunt ceva mai pesimiste", a comentat Yan Derocles, analist in cadrul Oddo Securities.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri