Traficul aerian de pe piata locala a crescut cu 31% in perioada 2006-2008, potrivit unui studiu al companiei A.T. Kearney, care a analizat 9 aeroporturi din Romania.
Anul 2007 a fost anul cu cea mai mare crestere din ultimii trei ani, cu un avans de 33%, in timp ce anul trecut piata aeriana locala a crescut cu 22%.

Conform aceluiasi studiu, Bucurestiul deserveste 75% din traficul local de pasageri, 6,7 milioane de persoane in 2008, dar ramane totusi in urma aeroporturilor din tarile vecine: Praga (12,6 milioane pasageri), Varsovia (9,4 milioane pasageri) si Budapesta (8,4 milioane pasageri).

Aeroporturile din Romania au un nivel scazut de integrare in cadrul infrastructurii regionale.

Aeroporturile mai mici au o pondere mai mare a veniturilor din activitati non-aviatice. Astfel, 87% din veniturile Aeroportului Mihail Kogalniceanu provin din activitatile non-aviatice, in timp ce in cazul Aeroportului Stefan cel Mare din Suceava ponderea este de 75%.

In cazul Aeroportului Otopeni, 22% din venituri provin din servicii non-aviatice.

Spre deosebire de aeroporturile mici, aeroporturile mari nu isi mai gestioneaza singure activitatile de handling.

Studiul A.T. Kearney arata ca in aeroporturile analizate exista potential de dezvoltare a serviciilor oferite pasagerilor. Aeroportul cu cele mai putine servicii oferite este cel din Arad, in timp ce Aeroportul Transilvania din Targu Mures dispune de toate tipurile de servicii: rent a car, agentie de turism, punct de informatii, schimb valutar si farmacie.

Cele noua aeroporturi care au fost analizate in cadrul studiului sunt Aeroportul din Arad, Aurel Vlaicu, Henri Coanda, Aeroportul din Cluj-Napoca, Mihail Kogalniceanu, Aeroportul din Sibiu, Stefan cel Mare, Aeroportul Transilvania si Aeroportul Traian Vuia.

Citeste si: Zboruri comerciale doar pe Otopeni din 2012?
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri