Piata europeana a transportatorilor low cost si-a continuat evolutia in 2009. Pe de o parte am asistat la falimentele companiilor Flyglobespan, My Air si SkyEurope, in timp ce operatori precum Ryanair, easyJet , Vueling sau Wizz Air si-au continuat extinderea, scrie publicatia de specialitate anna.aero.
Liderul incontestabil al pietei a ramas Ryanair, care, anul trecut, a transportat 65,3 milioane pasageri (in crestere cu 13,3% fata de 2008).

Linia irlandeza si-a consolidat astfel avantajul in fata celor de la easyJet, care au transportat anul trecut 46,1 milioane pasageri (in crestere cu 3,4% in comparatie cu 2008).

Locul al treilea este ocupat, la mare distanta de primele 2 pozitii, de Norwegian, cu 10,8 milioane pasageri transportati in 2009.

Aer Lingus ocupa locul al patrulea printre companiile low cost din Europa, cu 9,7 milioane pasageri in 2009.

Spaniolii de la Vueling, care anul trecut au fuzionat cu operatorul clickair, au transportat 8,2 milioane pasageri anul trecut.

Pozitia a sasea apartine operatorului ungar Wizz Air, care a raportat o crestere semnificativa anul trecut, de 33%, ajungand pana la 7,8 milioane pasageri.

Germanwings incheie topul realizat de anna.aero, cu 7,2 milioane pasageri transportati anul trecut, in scadere cu 6% fata de 2008.

In ceea ce priveste gradul de incarcare, Ryanair si easyJet si-au mentinut acest indicator in jurul valorii de 80%, in timp ce Air Lingus si Vueling au raportat un grad de incarcare putin peste 70% in decembrie.

Citeste si: Falimente vs dezvoltare: Spre ce vor zbura operatorii low cost in 2010?

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri