Romania ar trebui sa devina destinatia de calatorie pentru cat mai multi turisti romani si straini. Strategia de turism se va concentra pe promovarea tarii noastre pe pietele vecine si pe cele cu potential ridicat: China, SUA, Japonia.

Turistii romani trebuie sa fie incurajati sa-si petreaca vacantele in Romania, iar strategia Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT) se va concentra pe dezvoltarea turismului intern si a cresterii numarului de vizitatori straini, a declarat ieri Ovidiu Iuliu Marian, presedintele ANT. "Turismul trebuie sa se adreseze in primul rand pietei interne. Nu incurajez demersul turoperatorilor de a vinde produse externe in Romania", a precizat Marian. El a afirmat ca va sustine tratarea activitatii turistice ca export de servicii si implicit eliminarea TVA de 9% si va continua programele sociale din turism. Strategia nationala de turism va fi intocmita cat mai curand, pe baza raportului de tara, care va fi dat la sfarsitul lunii noiembrie de Comisia Mondiala a Turismului. Strategia va fi supusa apoi dezbaterii publice si discutata in Parlament.

PROMOVARE

Litoralul nu reprezinta punctul forte al tarii noastre, din cauza sezonului redus, iar eforturile de promovare ar trebui concentrate catre alte zone cu potential ridicat. "Litoralul focalizeaza mult prea mult interesul si resursele financiare. Exista aici o capacitate de cazare mare, dar sezonalitatea redusa, de circa trei luni pe an, ma determina sa reorientez atentia si catre alte produse turistice", a spus presedintele ANT. El a explicat ca aceasta zona a fost dezvoltata incorect inca de la inceput, pentru ca, in urma privatizarii, "hotelul a ajuns in proprietatea cuiva, restaurantul a altcuiva si plaja la altcineva". El a dat exemplul Bulgariei, unde statiunile au fost privatizate ca o singura entitate. La inceputul sezonului estival viitor, trei-cinci plaje vor fi incluse in programul Blue Flag, care atesta printre altele calitatea apei si a nisipului.

Promovarea turismului romanesc se va concentra pe pietele din imediata apropiere, Ungaria, Serbia, Muntenegru, dar si pe piete cu potential mare, precum China, Japonia si SUA. ANT are in acest an un buget de circa 8 milioane de euro (291 de miliarde de lei vechi), cu un milion de euro sub nivelul din 2004. Din aceasta suma, activitatile de promovare si marketing au fonduri de aproape 134 de miliarde de lei vechi (3,7 milioane de euro).

"Avem in vedere realizarea de centre de informare turistica in marile orase si in statiunile de interes national si local. Vom deschide doua astfel de puncte si in centrul Bucurestiului, in colaborare cu primaria", a mai spus Ovidiu Marian, precizand ca acest demers va fi completat si cu organizarea, in colaborare cu Ministerul Culturii, a unui tur de oras cu autocare.

INSTRUIRE

Presedintele ANT a recunoscut ca serviciile turistice au de multe ori o calitate indoielnica in Romania, in ciuda preturilor ridicate, una dintre cauze fiind lipsa unor programe de specializare a angajatilor din turism. Pe Litoral, cauzele sunt sezonalitatea excesiva si fluctuatia personalului. El intentioneaza sa promoveze un act normativ prin care sa oblige agentii economici de pe Litoral sa deschida unitatile in perioada 1 mai-30 septembrie si sa asigure angajatilor un program de instruire.


DELTA DUNARII

In ceea ce priveste situatia turismului din Delta Dunarii, presedintele ANT a precizat ca nu se poate face o evaluare a deficitului provocat de gripa aviara, atat timp cat starea de calamitate este in desfasurare. Potrivit lui Ovidiu Marian, operatorii din Delta vor putea sa participe gratuit la targurile internationale de profil, primul dintre acestea fiind la Londra. El s-a aratat dispus ca ANT sa cofinanteze orice proiecte cu mai multi parteneri pentru care va primi propuneri.



PARTII NEOMOLOGATE

"Doar un sfert din cele 120 de partii de schi din Romania sunt omologate, desi exista legi si programe de dezvoltare a turismului montan", a declarat presedintele ANT. "In Romania exista doar 30 de partii omologate, unde turistii pot fi de exemplu asigurati in cazul unor accidente. In Sinaia, una dintre cele mai importante statiuni de schi, nu este nici o partie omologata. Desi exista programe de dezvoltare a acestui segment, autoritatile locale nu se implica suficient si nu omologheaza partiile", a precizat Ovidiu Marian.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri