Operatorul low-cost Wizz Air a inregistrat, anul trecut, o cifra de afaceri de circa 500 milioane euro. In conditiile in care compania a transportat 7,8 milioane pasageri, pretul mediu incasat per pasager este de 64 de euro, bani cu care compania sustine ca isi acopera integral costurile de operare si isi asigura si o marja de profit.
Romania a reprezentat anul trecut a doua piata, dupa Polonia, pentru compania low-cost, atat din punctul de vedere al numarului de pasageri transportati, cat si al veniturilor.

Concret, Wizz Air a transportat pe piata locala 1,65 milioane pasageri, Romania furnizand astfel 21,2% din totalul pasagerilor Wizz Air. Raportand aceasta pondere la cifra de afaceri, rezulta ca piata din Romania ar fi generat venituri de circa 106 milioane euro in 2009, aproximativ 70% din veniturile Blue Air din aceeasi perioada, si 40% din cele ale Tarom, in conditiile in care toate cele trei companii au transportat aproximativ acelasi numar de pasageri (1,7 milioane pasageri Blue Air si 1,72 milioane pasageri pentru Tarom).

Chiar si in acest context, compania sustine ca este pe profit. “Cu siguranta, piata din Romania a fost una profitabila in 2009, astfel nu am mai continua extinderea”, argumenteaza Gyorgy Abran (foto), directorul comercial al liniei low-cost, care nu a vrut sa dea insa o cifra exacta privitoare la profitul companiei.

Care este totusi secretul pe care il detin cei de la Wizz Air, care, nu de putine ori, au fost acuzati de concurenti ca practica preturi de dumping. “Eficientizare, eficientizare si iar eficientizare: negociem la sange orice tarif, iar reducerea costurilor este un mod de viata pentru noi. Singurul segment din care nu incercam sa reducem este securitatea si siguranta pasagerilor”, explica reprezentantii Wizz Air.

Romanii, mai putin eficienti: Cu incasari mult mai mari, Blue Air si Tarom nu se gandesc la profit

In 2009, compania low-cost autohtona Blue Air a incasat 150 milioane de euro din transportul a 1,7 milioane pasageri, realizand astfel un venit mediu per pasager de 88 de euro, cu 27% mai mult decat concurentii de la Wizz Air. Chiar si asa, Blue Air nu se asteapta la profit. “Nu stim inca datele exacte in ceea ce priveste profitul, insa acesta ar putea fi cuprins intre zero si cateva sute de mii de euro, in cel mai bun caz”, a declarat Adrian Ionascu, directorul general al Blue Air.

Cu venituri de 262 milioane euro anul trecut (152 euro per pasager), compania nationala Tarom a raportat pierderi de 21,5 milioane euro. “O companie traditionala nu are experienta atunci cand vine vorba de taierea costurilor pentru ca pana acum doi ani piata aviatica din Romania a fost in continua crestere si nu au fost nevoiti sa recurga la astfel de metode. Acum, cand au fost obligati sa scada tarifele, nu au stiut de unde sa ajusteze si au iesit pe minus”, a explicat Natasha Kazmer, directorul de comunicare la Wizz Air, pierderile inregistrate in lant de companiile traditionale in 2009.

Wizz Air ar putea ajunge la 3 milioane de pasageri transportati anual in Romania

Pentru 2010, ungurii de la Wizz Air si-au propus sa transporte circa 2 milioane de pasageri in relatia cu Romania si un grad de ocupare al aeronavelor de circa 85%. “Avand in vedere ca vom avea o crestere a capacitatii de circa 30% pe an, nu este exlus ca in 3 ani sa ajungem sa transportam 3 milioane de pasageri anual pe piata romaneasca”, a mai declarat Gyorgy Abran.

Wizz Air va lansa, incepand din 26 iunie, trei rute noi din Bucuresti catre Torino, Dusseldorf si Zaragoza, cu o frecventa de doua zboruri pe saptamana si doua din Cluj-Napoca catre Dusseldorf si Zaragoza.

De asemenea, compania va aloca o a patra aeronava Airbus A320 bazei de la Bucuresti.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri