Anunturile privind redresarea economica globala au determinat cresterea optimismului in randul europenilor, astfel ca proportia celor care sustin ca nu vor calatori in 2010 a scazut la 20%, de la 33% anul trecut, potrivit Eurobarometrului publicat de Comisia Europeana (CE).
Destinatiile favorite ale celorlalti 80% dintre europeni care au spus ca vor sa calatoreasca in acest an sunt Spania, Franta si Italia. Astfel, Spania a fost aleasa si in 2010 ca destinatie preferata, de 10,4% dintre respondenti, dupa ce si in ultimii doi ani a dominat preferintele europenilor. Pentru Franta au votat 9,9% dintre persoanele intervievate, iar pentru Italia, 9,2%. Totusi, 17% dintre rezidentii UE care intentioneaza sa calatoreasca in concediul din 2010 nu si-au ales inca destinatia.

Mai mult de jumatate dintre europeni (57%) prefera sa-si petreaca vacantele in statiuni turistice cu traditie, in timp ce 28% ar dori sa descopere locuri noi. Turismul este una dintre cele mai importante industrii din Europa, reprezentand 5% din produsul intern brut (PIB) si 6% din gradul de ocupare a fortei de munca, scrie NewsIn.

In 2010, unul din doi europeni au decis ca vor sa-si petreaca timpul liber in propria tara sau in alt stat al Uniunii Europene. Aproape jumatate dintre ei (46%) au spus ca au fonduri suficiente pentru derularea calatoriei, cu 5 puncte procentuale mai mult decat in 2009. Totusi, la fel ca anul trecut, 10% dintre respondenti au sustinut ca intampina probleme financiare serioase care le-ar putea afecta planurile de vacanta.

Eurobarometrul derulat in februarie a cuprins peste 30.000 de europeni de peste 15 ani din cele 27 de state membre ale UE, precum si Norvegia, Islanda, Croatia, Turcia si Macedonia.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri