Lantul hotelier Golden Tulip va aduce in Romania, prin parteneriatul cu reteaua hoteliera franceza Louvre Hotels, patru noi branduri clasificate intre 1* si 3*, incepand cu finele lui 2011.
Prin dezvoltarea acestor patru marci, grupul Golden Tulip va ataca nisele “buget” si “economy”, care au inca un mare potential de dezvoltare pe piata locala. Golden Tulip este unul dintre cele mai exinse lanturi straine din Romania alaturi de Best Western si Wyndham.

Paul Marasoiu (foto), director regional pentru Romania, Moldova si Bulgaria al Golden Tulip Hotels, Inns&Resorts vorbeste, intr-un interviu acordat Wall-Street, despre strategia de dezvoltare a celor patru marci pe piata locala, zonele vizate pentru extindere, dar si despre tarifele care incep de la 36 de euro. De asemenea, Marasoiu ia in discutie si reticenta bancilor in ceea ce priveste finantarea proiectelor hoteliere.

Wall-Street: Care sunt cele patru branduri cu care veti intra pe piata locala?

Paul Marasoiu: Este vorba despre Premiere Classe (clasificat la 1*), Campanile (clasificat la 2*), Kyriad de 3* si Kyriad Prestige (clasificat la 3* superior).

WS: Veti opta pentru afilierea unor hoteluri deja existente pe piata locala sau veti alege sa dezvoltati, de la zero, proiectele?

PM: Preferam dezvoltarea unor noi proiecte de la zero, in caracteristicile impuse de fiecare marca. Nu excludem insa evaluarea unor proprietati existente, in masura in care pot fi adaptate conceptului.

WS: In ambele variante (afiliere sau proiect nou) ati semnat vreu contract pana in prezent?

PM: Abia a fost consolidat parteneriatul ditre Louvre Hotels si Golden Tulip Hotels, dar avem deja in evaluare trei proiecte in orase din tara.

WS: Care sunt oraselele sau zonele vizate pentru amplasarea celor patru branduri?

PM: Vizam Bucurestiul si centrele urbane mari, in prima instanta. In prezent evaluam proiecte in Iasi, Targu Mures si Arad, dar nu amanam interesul pentru zonele intens circulate turistic (statiuni, cai rutiere etc).

WS: Care va fi publicul tinta pentru hotelurile pe care le veti deschide?

PM: Pentru zonele urbane segmentul de persoane aflate in delegatii de serviciu, grupuri in tranzit turistic, turisti tineri. In statiuni sau alte arii de interes turistic vom targeta turisti tineri, grupuri in circuit sau turisti individuali cu buget predefinit.

WS: Cand estimati ca se va deschide primul hotel apartinand unuia dintre cele 4 branduri?

PM: Primele hoteluri nu pot fi active in piata mai devreme de 18-24 luni. Oricum, momentul intrarii in piata, sfarsitul anului 2011, inceputul lui 2012 il consideram optim si in raport cu revigorarea economica si pe fondul noilor atitudini de consum impuse de criza. Nu stim inca numarul total al hotelurilor care vor fi deschise sub aceste marci, insa speram sa fie cat mai mare.

WS: Noile unitati vor avea tarife incepand de la 25 euro pe noapte. Ce marja de profit poate oferi un astfel de pret?

PM: La un tarif mediu net de 25 euro/camera, pentru ca de acest reper este vorba, pretul de vanzare va fi de circa 36 euro (tarif brut = 25 net + 8 mic dejun + 3% taxa locala + 9% TVA = cca. 36 euro pret de vanzare). La nivelul de clasificare minim, Premiere Classe, cu un management profesional si dedicat se poate obtine intre 9 si 13 euro profit, ceea ce este o marja convenabila si rationala de castig pentru acest tip de produs si, ce este cel mai important, poate asigura un volum important de afacere.

WS: Cum vedeti piata locala de “buget” si “economy” in prezent si cum credeti ca se va dezvolta?

PM: Este segmentul de piata cu cel mai mare potential de dezvoltare, in Romania, fiind suficient loc pentru diferite concepte si marci din clasa “budget” si “economy”.

WS: Cum a fost, in perceptia dumneavoastra, inceputul de an pe piata hoteliera din Romania?

PM: A fost un inceput extrem de dificil, dar, fara sa fiu cinic, un exercitiu util pentru piata, proprietari si manageri deopotriva.

WS: Considerati ca a trecut cea mai dificila perioada pentru industria ospitalitatii din Romania?

PM: Inca nu. Avem un decalaj de minimum sase luni fata de ce se intampla in pietele vest europene. Toamna acestui an cred ca va aduce primele dovezi timide de crestere.

WS: Ce asteptari sa avem de la 2010 in ceea ce priveste industria hoteliera?

PM: Sa pastram nivelul din 2009 si, eventual, sa constatam o foarte, foarte discreta crestere in ultima parte a anului.

WS: Vor reincepe proiectele de dezvoltare in industrie?

PM: Au inceput deja. Daca si bancile ar fi dispuse sa participe la efortul de sustinere a unor investitii lucrurile s-ar pune in miscare mult mai repede. Dar, daca la transferurile capitalurilor in strainatate in 2009 au fost extrem de prompti, acum, cand nu mai exista o masa convenabila care sa plateasca dobanzi pe credite de consum, se “sfiesc” sa faca ceea ce fac de fapt bancile, sa finanteze, asumandu-si si riscurile, calculate, de rigoare. Numai castig, mult castig, fara nici un risc, a devenit ceva mai dificil de obtinut, ceea ce este normal. Asteptam sa vedem cum bancile isi insusesc sugestiile si “imboldurile” Bancii Nationale privind reluarea finantarilor.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri