Sectorul turistic din Europa a inregistrat pierderi de un miliard de euro din cauza problemelor provocate de norul de cenusa generat de eruptia vulcanului din Islanda, potrivit estimarilor Comisiei Europene, citate de Sofia New Agency.
"Iau nota de faptul ca estimarilor initiale ale pierderilor din acest sector ating nivelul de un miliard de euro", a anuntat comisiarul european pentru industrie, Antonio Tajani, intr-o videoconferinta cu ministrii europeni ai turismului, conform NewsIn.

Norul de cenusa a sporit cererea pentru serviciile de videoconferinta, potrivit Cnet News.

Operatorii de turism au informat CE ca au cheltuit circa 388 milioane euro pentru a repatria cei aproximativ 1,6 milioane de clienti blocati din 15 aprilie. Criza a afectat pana la 1,2 milioane de pasageri pe zi si 29% din aviatia globala.

Aceasta a fost cea mai grava perturbare a traficului aerian dupa atentatele din 11 septembrie 2001. In urma acelor atacuri, Statele Unite au inchis spatiul aerian timp de trei zile, astfel incat Europa a fost nevoita sa amane toate cursele transatlantice.

Pe langa faptul ca trebuie sa transporte numerosii pasageri blocati si marfa care nu a putut fi livrata la timp, companiile aeriene se confrunta in prezent atat cu probleme financiare, cat si logistice.

Asociatia internationalta pentru transportul aerian (IATA) a apreciat saptamana trecuta ca norul de cenusa a provocat pierderi de 1,7 miliarde dolari pentru companiile aeriene.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri