In acest an, transportatorul aerian estimeaza, in ciuda crizei, afaceri in crestere cu pana la 40% fata de 2009. “Pentru 2010 preconizam o cifra de afaceri de 8 milioane de euro, in crestere cu pana la 40% fata de anul precedent, in primele 5 luni avansul fiind de 25%. De asemenea, ne propunem o crestere de 30% a profitului”, a declarat Alexis Grabar (foto).
Romanii reprezinta doar 30% dintre clientii transportatorului aerian privat. “Daca la inceput, cand eram parte a grupului Rompetrol, majoritatea clientilor proveneau din industria energetica, acum aria este mult mai diversificata. La serviciile noastre apeleaza antreprenori, afaceristi din imobiliare sau din distributie. Circa 10% dintre clienti sunt guvernanti”, a mai declarat Grabar.
Acesta nu a vrut sa dezvoluie numele clientilor care platesc mii de euro pentru o ora de zbor cu o aeronava privata. “Jumatate primii 30 cei mai bogati oameni din Romania sunt clientii nostri”, a precizat Grabar.
Printre rutele favorite ale romanilor sunt Turcia, Grecia, Paris, Londra, Dubai, Statele Unite sau Canada. “Zborurile cu aeronavele private sunt echilibrate: jumatate in interes de business si jumatate pe leisure. Printre cerintele favorite placeri ale romanilor atunci cand solicita transportul cu un private jet sunt shopping-ul la Dubai, partidele de vanatoare, meciurile de fotbal sau concertele”, a mai spus seful Eurojet.
Flota Eurojet cuprinde o aeronava Cessna Citation XLS 2008, achizitionata de curand, la pretul de 9,6 milioane euro, un Challenger 604, un Citation Excel si un Citation Encore. “Pretul unei ore de zbor cu o aeronava mare (Challenger 604) care este folosita pentru zborurile transatlantice este de 5.000 de euro. Pentru o aeronava medie, folosita pe rutele europene si spre Dubai, o ora de zbor costa 3.500 de euro”, a mai explicat reprezentantul Eurojet.
Jumatate din cei 70% de clienti straini ai Eurojet provin din Rusia, Ucraina sau Kazakstan, in timp ce cealalta jumatate sunt, in majoritate, vest-europeni. “Rusii calatoresc de la Moscova spre Nisa, Paris, Londra sau Statele Unite, in timp ce europenii zboare pe rute de pe continent sau transatlantice”, a mai afirmat Grabar.
Un terminal VIP de 12 milioane euro pe Baneasa
Pentru confortul pasagerilor, Eurojet a decis sa construiasca un terminal VIP, de 4.000 de metri patrati, pe aeroportul Baneasa. “Am concesionat terenul pe o perioada de 25 de ani. Anul acesta incepem lucrarile care se vor finaliza la sfarsitul lui 2011. Investitia in acest proiect este exclusiv a noastra si se ridica la 12 milioane de euro”, explica seful Eurojet.
Piata transportului aerian privat din Romania se ridica la circa 25 de milioane de euro. “Eurojet detine o cota de piata de 32,5%, iar in 2 ani vrem sa ajungem la 40%. Piata are inca foarte mult potential avand in vedere ca doar 50 de romani folosesc in prezent private jet-urile, spre deosebira de Rusia, unde numarul acestora depaseste 1.000 de persoane”.
Eurojet Romania si-a inceput activitatea in 2004. Anul trecut, compania s-a alaturat Avolus Group, grup de aviatie si de transport de lux constituit in Olanda care opereaza la nivel international cu 4 birouri in Londra, Moscova, Monaco si Bucuresti.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: