Pe langa intalnirile de afaceri, romanii inchiriaza un private jet pentru a merge la shopping in Dubai, la o partida de vanatoare sau la un meci de fotbal, potrivit lui Alexis Grabar, director general al Eurojet, companie aeriana de transport privat.
Jumatate din primii 30 de miliardari ai Romaniei, clienti ai Eurojet

In acest an, transportatorul aerian estimeaza, in ciuda crizei, afaceri in crestere cu pana la 40% fata de 2009. “Pentru 2010 preconizam o cifra de afaceri de 8 milioane de euro, in crestere cu pana la 40% fata de anul precedent, in primele 5 luni avansul fiind de 25%. De asemenea, ne propunem o crestere de 30% a profitului”, a declarat Alexis Grabar (foto).

Romanii reprezinta doar 30% dintre clientii transportatorului aerian privat. “Daca la inceput, cand eram parte a grupului Rompetrol, majoritatea clientilor proveneau din industria energetica, acum aria este mult mai diversificata. La serviciile noastre apeleaza antreprenori, afaceristi din imobiliare sau din distributie. Circa 10% dintre clienti sunt guvernanti”, a mai declarat Grabar.

Acesta nu a vrut sa dezvoluie numele clientilor care platesc mii de euro pentru o ora de zbor cu o aeronava privata. “Jumatate primii 30 cei mai bogati oameni din Romania sunt clientii nostri”, a precizat Grabar.

Printre rutele favorite ale romanilor sunt Turcia, Grecia, Paris, Londra, Dubai, Statele Unite sau Canada. “Zborurile cu aeronavele private sunt echilibrate: jumatate in interes de business si jumatate pe leisure. Printre cerintele favorite placeri ale romanilor atunci cand solicita transportul cu un private jet sunt shopping-ul la Dubai, partidele de vanatoare, meciurile de fotbal sau concertele”, a mai spus seful Eurojet.

Flota Eurojet cuprinde o aeronava Cessna Citation XLS 2008, achizitionata de curand, la pretul de 9,6 milioane euro, un Challenger 604, un Citation Excel si un Citation Encore. “Pretul unei ore de zbor cu o aeronava mare (Challenger 604) care este folosita pentru zborurile transatlantice este de 5.000 de euro. Pentru o aeronava medie, folosita pe rutele europene si spre Dubai, o ora de zbor costa 3.500 de euro”, a mai explicat reprezentantul Eurojet.

Jumatate din cei 70% de clienti straini ai Eurojet provin din Rusia, Ucraina sau Kazakstan, in timp ce cealalta jumatate sunt, in majoritate, vest-europeni. “Rusii calatoresc de la Moscova spre Nisa, Paris, Londra sau Statele Unite, in timp ce europenii zboare pe rute de pe continent sau transatlantice”, a mai afirmat Grabar.

Un terminal VIP de 12 milioane euro pe Baneasa


Pentru confortul pasagerilor, Eurojet a decis sa construiasca un terminal VIP, de 4.000 de metri patrati, pe aeroportul Baneasa. “Am concesionat terenul pe o perioada de 25 de ani. Anul acesta incepem lucrarile care se vor finaliza la sfarsitul lui 2011. Investitia in acest proiect este exclusiv a noastra si se ridica la 12 milioane de euro”, explica seful Eurojet.

Piata transportului aerian privat din Romania se ridica la circa 25 de milioane de euro. “Eurojet detine o cota de piata de 32,5%, iar in 2 ani vrem sa ajungem la 40%. Piata are inca foarte mult potential avand in vedere ca doar 50 de romani folosesc in prezent private jet-urile, spre deosebira de Rusia, unde numarul acestora depaseste 1.000 de persoane”.

Eurojet Romania si-a inceput activitatea in 2004. Anul trecut, compania s-a alaturat Avolus Group, grup de aviatie si de transport de lux constituit in Olanda care opereaza la nivel international cu 4 birouri in Londra, Moscova, Monaco si Bucuresti.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri