Organizarea unei burse de turism pe litoral in perioada 3-5 martie readuce in prim-plan bulibaseala in care se zbate de peste 15 ani turismul romanesc. Prin aceasta actiune, organizatorii bursei, Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc dezgroapa din nou conflictul cu Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism. De ce? Simplu. Pentru ca fiecare dintre ele doreste sa devina locomotiva turismului romanesc.

Reclasificarea unitatilor de cazare sezoniere

Reprezentantii agentiilor de turism solicita de mai mult timp ca vanzarea locurilor de pe litoral pentru anul urmator sa se faca dupa incheierea sezonului estival. Anul trecut, s-a organizat, cei drept in graba, o bursa de turism pentru vanzarea locurilor din structurile clasificate de pe litoral. Dar imediat au aparut problemele, in primul rand din cauza hotelierilor care nu au inteles ca trebuie sa fie aiba oferte cu tarifele ce vor fi praticate in anul urmator. Initiativa FPTR de a organiza in martie o bursa este de-a dreptul stupida in conditiile in care la Bucuresti va avea loc in aprilie Targul de Turism al Romaniei.

Au mai ramas aproape trei luni pana la deschiderea sezonului estival, dar deocamdata nu s-a miscat nimic pentru ca litoralul sa fie pregatit pentru primirea turistilor. Pentru a preintampina debadada ce se instaureaza pe timpul verii pe litoral, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului ar trebui sa emita cat mai repede un ordin pentru reclasificarea tuturor structurilor sezoniere de primire turistica. Practic, echipe mixte de specialisti de la Autoritatea Nationala pentru Turism si ANAT ar trebui sa reclasifice in urmatoarele doua luni toate structurile de primire turistica de pe litoral. Unitatea care nu va fi reclasificata nu va putea functiona pe perioada sezonului estival. Dar pentru aceasta actiune trebuie sa existe oameni bine pregatiti si mai trebuie sa se si doreasca acest lucru.

Politica tarifara flexibila pentru prelungirea sezonului

Tot pentru o buna activitate pe litoral, ar trebui ca membrii ANAT sa practice o politica tarifara extrem de flexibila prin care sa se asigure unitatilor de cazare turistii pentru o perioada cat mai lunga.

O mare problema pentru cei care-si petrec vacantele pe litoralul romanesc o reprezinta servirea mesei. Faptul ca unitatilor ce asigura masa in regim de bufet suedez pot fi numerate pe degetele unei maini nu mai constituie o noutate. Este bine stiut faptul ca turistul aflat intr-un restaurant sau bar este la cheremul celui care serveste. Dar o situatia anormala care domenste de ani buni pe litoral o reprezinta faptul ca cel aflat in vacanta este obligat sa serveasca masa intre anumite ore si la un anumit local. Cam cel putin trei sferturi din unitatile de servire a mesei nu se afla in apropierea plajelor, fapt pentru care turistii sunt obligati sa piarda mult timp. O solutie pentru eliminarea acestei situatii neplacute ar consta in posibilitatea ca turistul sa poata servi masa la terasele de pe plaja si astfel acesta nu ar mai fi obligat sa mearga la localul indicat de cel care-i asigura cazarea.

Serviciile lasa de dorit

Pentru imbunatatirea calitatii serviciilor ar trebui ca Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului sa se gandeasca foarte serios la reglementarea statutului personalului. Daca se doresc servicii de calitate, personalul trebuie sa aiba garantat locul de munca. Chiar daca lucreaza maximum sase luni pe an, restul perioadei ar trebui sa i se asigure un venit, si astfel acesta va sti ca are locul de munca asigurat si nu va mai fi angajat sezonier.

Dar pentru ca aceste deziderate sa fie duse la indeplinire ar trebui sa existe un patronat puternic reprezentativ care sa fie luat in seama cu adevarat de minister sau guvern. Or, la ora actuala nu se poate vorbi de asa ceva. In plus, specialistii din turism considera ca agentiile ar trebui reclasificate pentru a nu se mai acorda licente de tour-operatori la toate firmele de apartament. Deocamdata, ministerul, dar mai ales Autoritatea Nationala pentru Turism tatoneaza piata din... birouri. Daca cei cu rol de decizie nu se vor trezi din letargie, sezonul estival va fi compromis.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri