Scenariul cel mai posibil este ca "designerii" au luat aceasta frunza dintr-o banca de imagini vectorizate free si au adaptat-o simplu la jobul Romaniei, explica un consultant de branding asemanarea izbitoare intre logo-ul brandului turistic al Romaniei, lansat la Shanghai si cel al unei firme britanice de transport, al carui cost s-ar fi ridicat la 250 de dolari.

Logoul noului brand este reprezentat de o frunza colorata in nuante de verde, de altfel culoarea predominanta a intregului concept.

Elementul grafic, care este pozitionat in partea dreapta, deasupra sloganului, este aproape identic cu cel al companiei britanice Change Transport.

Mi-ar placea sa tai o factura de 800.000 euro pentru 30 de minute de cautare pe Google si adaptare minima cromatica. E jobul ideal la care viseaza toti designerii si strategii de brand”, a mai declarat consultantul.

Informatia despre asemenarea celor doua logo-uri a aparut in premiera pe blogul piticu.ro.

Intrebata despre acest subiect, Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului Elena Udrea a declarat ca brandul a fost predat ministerului odata cu drepturile de autor. “Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului s-a asigurat ca elementele brandului sunt inregistrate la OSIM. De asemenea, prestatorul garanteaza ca elementele manualului de brand sunt originale si nu incalca dreptul de autor, drepturile conexe sau un alt drept de proprietate intelectuala apartinand sau exercitate in conditiile legale de catre un tert”, a declarat Udrea.

Contractul de servicii pentru realizarea brandului de turism al Romaniei a fost adjudecat, in cadrul unei licitatii internationale, de catre asocierea THR-TNS, una din cele mai prestigioase firme de branding din lume. Aceasta a construit branduri de turism pentru tari ca Argentina, Spania, Croatia.

In cadrul contractului, serviciile furnizate de prestator au constat in: elaborarea de studii pentru stabilirea imaginii curente a Romaniei pe pietele principale ale Romaniei; determinarea avantajelor competitive ale Romaniei comparativ cu alte destinatii turistice; identificarea celei mai bune pozitionari a Romaniei ca destinatie turistica; conceptualizarea, creatia si designul acesteia; identificarea unor linii directoare pentru pozitionarea brandului pe pietele turistice si pentru strategia de comunicare; crearea manualului de brand care sa cuprinda informatii despre modalitatile de utilizare si cateva exemple de aplicatii.

Brandul turistic al Romaniei a fost conceput pe baza unei ample cercetari de piata desfasurate in Romania si in cele 8 piete principale pentru turismul romanesc, respectiv Germania, Marea Britanie, Italia, Rusia, Austria, SUA, Franta si Ungaria.

Studiul include doua componente: una calitativa si alta cantitativa, cuprinzand 10.800 de interviuri telefonice, 90 interviuri directe, 2 focus grupuri, 5 workshop-uri cu echipa de proiect si 3 branding council-uri.

Concluziile cercetarilor de piata au evidentiat cele mai competitive 6 produse turistice ale Romaniei: circuitele culturale, turismul in natura, turismul rural, pachetele tip city break, turismul activ si de aventura, turismul balnear si wellness.

In acelasi context s-a stabilit ca principalele avantaje competitive ale Romaniei sunt natura si peisajele neatinse (lantul Carpatilor, Delta Dunarii), unicitatea patrimoniului cultural (site-urile inscrise in patrimoniul UNESCO), precum si autenticitatea culturii si a stilului de viata.

Elena Udrea a subliniat o concluzie importanta a acestor studii, potrivit careia turismul de masa nu se potriveste acum Romaniei si este mai eficient sa canalizam investitiile catre acele zone care s-au dovedit a detine un potential major. Zonele care vor reusi sa isi pastreze caracterul, autenticitatea si modul traditional de viata vor trezi interesul tot mai multor segmente de potentiali vizitatori, tinand cont de faptul ca pe piata internationala se remarca doua tendinte importante: aceea de sofisticare a gustului turistilor, aflati in cautare de experiente deosebite, precum si cresterea numarului celor care opteaza pentru vacante in care arta, cultura, istoria, educatia si spiritualitatea joaca un rol important.

Grupul tinta vizat este reprezentat de calatorii cu discernamant („discerning travelers”), dispusi sa intreprinda eforturi suplimentare pentru a ajunge in locuri neexplorate si sa evadeze din zonele aglomerate de turismul de masa. Acesti oameni calatoresc frecvent, traiesc in orase medii/mari, duc o viata sanatoasa si activa, sunt deschisi si toleranti, aleg destinatii cu valori in care cred si pe care le impartasesc, respecta mediul natural, social si cultural, sunt experimentati in utilizarea tehnologiilor de ultima generatie, citesc mult, atat acasa, cat si in calatorii, cauta detalii despre locurile unde calatoresc folosind internetul, ghidurile de calatorie sau alte recomandari. Calatorii cu discernamant sunt lideri de opinie si formatori de tendinte, iar recomandarile lor pot conduce la atragerea unor noi segmente de turisti catre destinatiile care i-au impresionat in mod placut.

Vezi si: INTREBAREA PENTRU CITITORI: Ce parere aveti despre noul brand turistic al Romaniei?



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri